איראן מנהלת מגעים עם רוסיה לרכישת מטוסי Su-35 שהוכנו עבור מצרים

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי איראן מנהלת מגעים עם חברת המטוסים הרוסית "סוחוי" לרכישת מטוסי קרב רוסיים מודרניים עבור סד"כ חיל האוויר האיראני, שסובל מהזדקנות מטוסיו.

איראן ניהלה בעבר משא ומתן על רכישת מטוסים רוסיים מדגמי Su-30 ו-Su-35, אך הרוסים דאז התמהמהו סגירת העסקה בכל פעם, כפי שקרה בעבר בנושא מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח "S-300", אשר מסירתה לאיראן התעכבה במשך שנים.

אבל נראה שאיראן מנסה לנצל את המצב הנוכחי של רוסיה, שנכנסה לעימות עם המערב באוקראינה, כדי להשיג מרוסיה את מה שהיא רוצה, שכן רוסיה לא תהסס, כמו קודם, לתמוך בטהרן.

 

Su-35 המצרי יגיע לאיראן ? … איראן מנהלת משא ומתן עם רוסיה לרכישת מטוסי קרב  מסוג Su-35SE שהיו מיועדים לצבא מצרים ושתי סוללות S-400 

משרד ההגנה האיראני מנסה לרכוש 24 מטוסי קרב מסוג Su-35SE מרוסיה בתמורה לאספקת נפט גולמי.

במהלך ביקורו האחרון של האלוף "מוחמד באגרי", ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים האירניים, ב-17 באוקטובר, ניהלו גורמי ההגנה האיראנים והרוסים משא ומתן על רכישת 24 מטוסי קרב מסוג סוחוי-35, שחיל האוויר המצרי מתעכב בסגירת העסקה עליהם עקב לחץ אמריקאי על ממשלת מצרים.

ככל הנראה , מעריכים המומחים , כי עד אמצע ינואר 2022, איראן ורוסיה יחתמו על הסכם ביטחון והגנה ל-20 שנה, שבאמצעותו תרכוש איראן נשק ביותר מ-10 מיליארד דולר כולל לוויין צבאי, ו-24 מטוסי קרב מסוג Su-35SE (שנועדו לחיל האוויר המצרי) לכל הפחות, וכן שתי סוללות S-400 SAM.

30 טייסים שהטיסו מטוסי מיג-29, F-4E ו-F-14A כבר נבחרו מחיל האוויר האיראני להישלח לרוסיה על מנת לעבור אימונים על ה-Su-35SE אם איראן ורוסיה יחתמו על החוזה בינואר. האימונים שלהם אמורים לתחיל בפברואר שנה הבאה ואספקת כל 24 מטוסי ה-Su-35SE אמורים להיות מסופקים עד אמצע השנה הבאה. 

איראן כבר הקצתה כמעט 3 מיליארד דולר של נפט גולמי למסירה לרוסיה בתמורה לנשק בשנת 2022. פקידי משרד ההגנה האיראני כבר קיבלו מסרים חיוביים ממוסקבה המצביעים על כך שהרוסים הסכימו למכור את ה-Su-35SE בתמורה לנפט.

במסגרת עסקת הנשק בין איראן לרוסיה בסך 10 מיליארד דולר, הרוסים יבצעו תיקונים גם ל-23 מטוסי מיג-29 ו-25 מפציצי Su-24MK של חיל האוויר האיראני באיראן. מרכז תיקונים מתאים כבר נבנה בנמל התעופה מהרבאד למטרה זו.

רוסיה קיוותה כי אינדונזיה תרכוש לפחות 11 מתוך 24 מטוסי ה-Su-35SE שכבר יוצרו עבור מצרים ומוכנים כעת ב-KnAAPO (מפעל המטוסים קומסומולסק -און-עמור), אך ארצות הברית מנעה מהאינדונזים לקנות אותו. אינדונזיה היא מפעילה ותיקה של משפחת המטוסים Su-27.

קרדיט: התקשורת האיראנית