דרוזים בדרום סוריה מפגינים נגד הנוכחות האיראנית באזורם

פעילים קראו לתושבי נפת א-סויידה להפגין, היום, יום שני, 25 ביולי, בשעה 12 בצהריים בכיכר סר בעיר המחוז א-סויידה.

על פי העמוד ברשת החברתית –  "Suwayda AN S", הקריאות להפגנה הגיעו במחאה נגד חסימת כבישים ושיבוש חיי האזרחים ונגד חטיפות שלאף איש אין מנוס ממנו.

האתר קרא לצאת ולהפגין, כי היום נחטף אבן אל-תוואל, בנו של אבו אסלי ובנו של מונת'ר ומחר זה עוד ילך ויחמיר ".

הפעילים צירפו להזמנה כרזות שעליהן כתובות ביטויים נגד הנוכחות האיראנית במחוז א-סוויידה, בהן נכתב: "חבל על החיים שלכם".

מעצר אנשי כוחות הביטחון

בערב יום ראשון, 24 ביולי, עצרו תושבי העיר שהבה בנפת א-סויידה ארבעה קציני מודיעין של המשטר, בהם שני קולונלים, בתגובה לחטיפת הביטחון הצבאי של כמה צעירים בעיר באשמת קבלת כספים שנועדו לתמוך במיליציית "נגד הטרור" בעיר. 

רשת החדשות המקומית –  As-Suwayda 24 דיווחה, בציטוט מקורות אזרחיים בעיר שהבה, כי קבוצות קשורות עצרו ארבעה קצינים משירותי המודיעין והצבא, שניים מהם בדרגת אלוף-משנה וסגן, בתגובה לחטיפות חסרות הבחנה המבוצעות על ידי קבוצות המזוהות עם המודיעין הצבאי בעיר. 

הרשת הוסיפה כי המשך החטיפות וההפרות על ידי קבוצות המזוהות עם המודיעין הצבאי יובילו לתגובות נוספות, וציינו כי המצב בנפה עומד על סף התפתחויות חדשות וחסרות תקדים אם כל תושבי העיר שהבה החטופים לא ישוחררו.

תושבי העיר "שהבה" חסמו זה היום השני ברציפות את כביש "דמשק-סויידא" סמוך לצומת הכפר "סלחאד", על רקע מעצרה של המיליצייה בפיקודו של  "ראג'י פלהוט", הפועלים למען המודיעין הצבאי, שני הצעירים "ג'אד וחוסין אל-טאואל".

ההפגנות גרמו לצפיפות קשה בתחנה המרכזית בעיר א-סויידה, שם התגודדו עשרות מול משרדי חברות התחבורה, שלא איפשרו לאוטובוסים לצאת לנסיעות מחוץ לנפה לאור המשך חסימת הכביש על ידי המפגינים.

יש לציין כי רוב התושבים המוחלט בנפת סוידאא נמנים על העדה הדרוזית.

קרדיט: בלדי ניוז