מבזקי חדשות מהעולם ליום 23-7-2022. מתעדכן

*- משרד ההגנה הבריטי הודיע כי הוא מפתח דגם של מסוק בלתי מאויש עבור הצי המלכותי לצורך איתור צוללות יריבות. לפי התוכנית, המסוק יציב מצוף סונאר במים וידווח למסוק מאויש במקרה של זיהוי צוללת חברת לאונרדו קיבלה חוזה בשווי של 60 מיליון פאונד לפיתוח אב טיפוס במשקל שלושה טונות שאמור לטוס לראשונה ב-2025.

*- משרד הבריאות של מדינת ניו יורק דיווח על מקרה בודד של תחלואה בנגיף הפוליו במחוז רוקלנד, ככל הנראה המקרה הראשון בארה"ב מאז 1993 וכעת מנסים לברר אם יש מקרים נוספים ומה המקור שלו. רשויות הבריאות המליצו לבלתי מחוסנים לקבל חיסון בהקדם האפשרי.

*- נשיא איטליה, סרג'יו מטארלה, פיזר את הפרלמנט בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה, מריו דראגי, ובשל כך יתקיימו בחירות מוקדמות בתוך 70 יום. "המצב הפוליטי הוביל להחלטה הזו", אמר. "הדיונים, ההצבעה ואופי ההתרחשויות היו עדות לכך שאין סיכוי לרוב חדש".

*- היסטוריה בהודו: דראופדי מורמו (64), מועמדת מפלגת השלטון, נבחרה לנשיאה ה-15 של המדינה אחרי ההצבעה בקרב חברי שני בתי הפרלמנט הלאומי והאספות המחוקקות במדינות ובטריטוריות של הודו, האישה השנייה בתפקיד והאדם הראשון ממשפחה שבטית שיעמוד בראש הדמוקרטיה הגדולה בעולם.

*- לורד פיטר אינג, הרמטכ"ל הבריטי האחרון בדרגת פילדמרשל, הלך לעולמו בגיל 86. לאורך הקריירה, מילא אינג תפקידי פיקוד, בעיקר בצפון אירלנד ובגרמניה, ובשנת 1992 מונה למפקד צבא היבשה. כעבור שנתיים, הוא מונה לרמטכ"ל בדרגת פילדמרשל והוביל את הרפורמות בכוחות המזוינים הבריטיים לאחר תום המלחמה הקרה.

*- המודיעין הצבאי של אוקראינה: רוסיה השתמשה ב-60-55 אחוז ממאגרי הטילים המדויקים שהיו ברשותה ערב המלחמה, כולל טילי איסקנדר, קליבר וטילי שיוט אוויר-קרקע. לפי הערכת המודיעין, הסנקציות המערביות מקשות על ייצור של טילים חדשים, אולם הרוסים עדיין מחזיקים בכמות גדולה של טילים ופצצות מימי ברה"מ.

*- דב הפנדה אן אן, הזכר המבוגר ביותר שחי בשבי, מת היום בגיל 35 – שווה ערך ל-105 שנות אדם – בפארק אושן בהונג קונג. אנשי הפארק ציינו כי הדב הורדם אחרי שבשבועות האחרונים חלה הידרדרות במצבו הבריאותי והוא הגיע "לנקודת קצה אנושית".

*- בדיוק 53 שנה אחרי הנחיתה ההיסטורית על הירח, סוכנות נאס"א הודיעה כי היא מתכננת לשגר את רקטת הענק החדשה SLS עם החללית אוריון לטיסה בלתי מאוישת סביב הירח ב-28 באוגוסט, אחרי עיכובים רבים. אם האוריון, שבתוכה יהיו שלוש בובות, תבצע את הטיסה בהצלחה, מתוכננת טיסה מאוישת בשנה הבאה והחזרה לאדמת הירח אמורה להתבצע בשנת 2025.

*- דנמרק תיעדה היום את היום החם ביותר בחודש יולי אי פעם עם 35.9 מעלות שנמדדו בכפר הקטן עבד שבאי לולנד בדרום מזרח המדינה, כאשר השיא הקודם היה 35.3 מעלות לפני 81 שנה. עם זאת, לא נשבר שיא הטמפרטורה של כל הזמנים – 36.4 מעלות שנמדדו ב-10 באוגוסט 1975.

*- משלת הונגריה הביעה תקווה כי ניתן יהיה להגיע להסכם עם הנציבות האירופית במחצית השנייה של השנה על העברה של יותר מ-20 מיליארד אירו מכספי קרן השיקום מהקורונה שהוקפאו על רקע הפעלת מנגנון שלטון החוק נגד הונגריה. "הסכם עם הנציבות נמצא בהישג יד", הכריזה שרת המשפטים, ג'ודית וארגה.

כחלק מהמאמצים לקדם את ההסכם על כספי הסיוע, הגישה הממשלה לפרלמנט הצעות לתיקוני חקיקה, בהתאם להמלצות הנציבות. התיקונים יאפשרו לקיים התייעצות ציבורית לפני שהממשלה תפתח בהליכי חקיקה ויעניקו לבתי המשפט סמכות לקדם חקירות על שחיתות גם אם התביעה הכללית החליטה על סגירת התיקים.

*- סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א: סוריה החליטה לנתק באופן רשמי את קשריה הדיפלומטיים עם אוקראינה בתגובה לצעד דומה שבו נקטו הרשויות בקייב בסוף החודש שעבר לאחר שמשטר אסד הכיר בעצמאות לכאורה של מחוזות דונצק ולוהאנסק.

*- חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, ובהם אילהן עומר, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ורשידה טלייב, נעצרו לפני זמן קצר אחרי שחסמו כביש במהלך הפגנה נגד ביטול הזכות להפלות מחוץ לגבעת הקפיטול. בסך הכל בוצעו 34 מעצרים.

*- הצי השביעי האמריקאי דיווח כי המשחתת בנפולד ביצעה היום מעבר שגרתי במים הבינלאומיים של מצר טייוואן, וכי היא עברה "במסדרון שנמצא מעבר לים הטריטוריאלי של מדינת חוף כלשהי". "הצבא האמריקאי טס, שט ופועל בכל מקום שבו החוק הבינלאומי מאפשר", נמסר.

*- השירות החשאי צפוי לעדכן את ועדת החקירה לאירוע ה-6 בינואר כי הוא לא הצליח לאתר או לשחזר את המסרונים המחוקים של הסוכנים שהיו מעורבים באבטחת הנשיא לשעבר טראמפ ובכירי הממשל ביום ההסתערות על גבעת הקפיטול – כך מדווח הוושינגטון פוסט.

בסוכנות הודו כי המסרונים אבדו לצמיתות והארכיון הלאומי חוקר אם מחיקת המסרונים הייתה עבירה על החוק. לטענת גורם בכיר בסוכנות, בוצע אתחול של כל הטלפונים באמצע ינואר אשתקד, ועל אף שכל הסוכנים קיבלו הנחיה להעלות את המסרונים הישנים שעוסקים בפעילות ממשלתית לשרת פנימי, רבים מהם לא עשו זאת.

*- משרד ההגנה הפולני יחתום בסוף החודש על עסקת ענק לרכישת מטוסי קרב, טנקים ותותחים מתנייעים מחברות ביטחוניות דרום קוריאניות, העסקה הגדולה ביותר של מכירת ציוד קוריאני למדינה אירופית.

לפי גורמים בארמון הנשיאות בסיאול, העסקה תכלול 180 יחידות של טנקי K2 פנתר שחור, 48 מטוסי אימון T-50 שיכולים לשמש גם כמטוסי קרב ו-670 תותחים מתנייעים מדגם K9

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הקוריאני