לוויתן ענק נצפה בחופי סוריה..

דפים מקומיים ברשתות החברתיות הפיצו סרטון המראה לווייתן שוחה ליד פני הים מול חופי טרטוס.

האתר "אני הסורי" – "أنا السوري" פרסם סרטון בפייסבוק, והגיב: "זו הפעם הראשונה שסוג כזה של לוויתן בגודל עצום מגיע לחופי מזרח הים התיכון, במיוחד לבנון וסוריה".

מרצה במכון הגבוה לחקר הים באוניברסיטת תשרין ומומחה לניהול דיג, פיראס אל-שאווי, אמר ל-Athar Press, המקורבת למשטר, כי " הלווייתן נמצא בים התיכון, וזה לא מקרה נדיר או חדש".

הוא הוסיף כי "לראות לווייתנים זה נורמלי, ועבור לווייתנים גדולים הם שוחים בים התיכון , שם הם מתרבים ואז חוזרים לקוטב הצפוני".

האם לווייתנים תוקפים מישהו?

לדברי אל-שאווי, "הלווייתן הוא מין שאינו תוקף בני אדם ואינו מתקרב למים רדודים", והדגיש כי "לא נרשמו מקרים של לווייתן תוקף שחיינים או דייגים , בהתבסס על העובדה שלווייתן אינו תוקפני, וגודלו הגדול נותן לו מצב של יציבות, ולכן הוא אינו חש פחד ולכן אין לו תמריץ לתקוף אף אחד".

אל-שאווי הסביר כי הלוויתן הוא מין ימי שהרשות הכללית לדיג אוסרת על תפיסתו, בשל תפקידו החשוב בשמירה על איזון בסביבה הימית.

בשנה שעברה, הרשות הציבורית למשאבי דגים הבחינה בלווייתן תקוע מת שנשלף מהמים ליד החוף הנטוש באזור אל-ח'רב בבניאס על ידי כמה דייגים.

במהלך השנים האחרונות הופיעו בחופי סוריה סוגים שונים של דגים ואורגניזמים ימיים , חלקם מינים מקומיים, אך נוכחותם נדירה, וחלקם נחשבים לדגים רעילים, ודגים אחרים שנדדו מאוקיינוסים וימים אחרים.

קרדיט: סוריה טי וי