ארגון הבריאות העולמי חושף רישום של מחלה מדבקת מאוד באפריקה

גאנה אישרה רשמית ביום ראשון שני מקרים של נגיף מרבורג, מחלה מדבקת מאוד הדומה לאבולה, לאחר ששני אנשים נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף בתחילת החודש.

נגיף מרבורג הוא הנגיף המחולל את קדחת מרבורג הדימומית. הן המחלה והן הנגיף קשורים לאבולה והמקור שלהם הוא ככל הנראה באוגנדה ומזרח קונגו. הפונדקאי המקורי של הנגיף לא ידוע, אך יש המשערים כי מדובר בעטלף פירות מצוי. (ויקיפדיה)

בדיקות בגאנה דיווחו על תוצאות חיוביות ב-10 ביולי, אך התוצאות אומתו על ידי מעבדה בסנגל המוסמכת לאשר מקרים, על פי ארגון הבריאות העולמי. 

"בדיקות נוספות במכון פסטר בדקר, סנגל, אישרו את התוצאות", נאמר בהצהרה משירותי הבריאות של גאנה.

רשויות הבריאות אמרו שהן פועלות לצמצום כל סיכון להפצת הנגיף, כולל בידוד כל אנשי הקשר שזוהו, ואף אחד מהם לא הראה תסמינים כלשהם עד כה שמצביעים על הידבקות כלשהי.

זוהי ההתפרצות השנייה של מרבורג במערב אפריקה, והמקרה הראשון של הנגיף התגלה באזור בשנה שעברה בגינאה, ומאז לא זוהו מקרים נוספים.

"רשויות הבריאות (הגאנאיות) הגיבו במהירות, והחלו להתכונן להתפרצות אפשרית. זה דבר טוב כי ללא פעולה מיידית ונחרצת, מרבורג יכולה בקלות לצאת משליטה", אמר מתשידיסו מואטי, המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי באפריקה.

ארגון הבריאות העולמי אמר ששני החולים באזור אשנטי שבדרום גאנה פיתחו תסמינים הכוללים שלשול, חום, בחילות והקאות לפני שמתו בבית החולים.

עשרות מקרים של התפרצויות נגיף מרבורג נרשמו מאז 1967, בעיקר בדרום ומזרח אפריקה, שם השתנו שיעורי התמותה בין 24% ל-88% בהתפרצויות קודמות בהתאם לזן הנגיף ולניהול המקרים, על פי ארגון הבריאות העולמי.

בארגון אומרים כי הנגיף מועבר לאנשים מעטלפי פירות ומתפשט בין בני אדם באמצעות מגע ישיר עם נוזלי הגוף של אנשים, מגע עם משטחים או עם חומרים נגועים.

فيروس ماربورغ.. هذا مايجب أن تعرفه عنه - جريدة الغد

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלג'זירה