התפטרות ראש פקחי האו"ם באירן ברקע האיומים לחשוף השחיתות בעסקת הגרעין

יחידת הבקרה של האו"ם על מתקני גרעין ברחבי העולם הודיעה אמש כי המפקח הראשי שלה האחראי על המתקנים באירן התפטר באופן מתפיע תוך שהוא מציין כי ההתפטרות נכנסת לתוקפה מייד- כך מוסרת סוכנות AP .

Emblem of the United Nations.svg

וועדת האו"ם לאנרגיה אטומית –  The International Atomic Energy Agency   – לא ציינה מה סיבת התפטרותו הפתאומית של המפקח הראשי שלה – טרו ורג'וראנטה – Tero Varjoranta היות והיא לא יכולה להגיב על עניינים אישיים חסויים.טרו שהיתה בתפקידו כ-5 שנים יוחלף זמנית על ידי מאסימו אפארו-מהנדס גרעין איטלקי שכבר מילא בפועל את תפקיד ראש הפקחים באירן.

Flag of IAEA.svg

ההתפטרות התפאומית באה רק ימים בודדים לאחר שהנשיא טראמפ הודיע על נסיגת ארצו מהסכם הגרעין משנת 2015 ,הסכם שאמור היה לפקח על פיתוח נשק גרעיני על ידי אירן.

סוכנות האו"ם היושבת בוינה אומרת כי אין לה שום אינדיקציה שאירן אכן מפרה את ההסכם.

היום אמר עוזרו הבכיר של שר החוץ האירני כי "אם אירופה תפסיק לסחור עמנו אנו נחשוף את שמות הפוליטיקאים שקבלו שוחד מאתנו תמורת עסקת הגרעין".

מי נגד מי בעסקת הגרעין:

תובנות ברקע הידיעה:

*- אפשר כי התפטרותו של ראש פקחי האו"ם באירן באה על רקע ידיעתו מראש על ההצהרה שעוזר שר החוץ האירני עומד למסור למחרת.

*- האם ראש פקחי האו"ם מעורב עד צוואר בפרשת שחיתות זאת או שמא הוא מכיר מקרוב את המעורבים ןהבין שהטעו אותו כל הדרך.

*- את השד יהיה קשה להחזיר לבקבוק ומעתה נראה הרבה פעולות מנה על מנת למנוע מהלכלוך לצוף על פני השטח כולל חיסול גורמים מקשרים והאשמות הדדיות ודמיוניות על מנת להרחיק את החשד מהמושחתים האמתיים.

*- זכורה פרשת השוחד הנרחבת בפיפ"א שנתנה למדינה במפרץ את הזכות לארח אירוע ספורט הגדול עליה בכמה מספרים וזאת תמורת שוחד לראשי הארגון בסך של עשרות מיליוני דולרים.

*- קשה שלא לתהות מאחורי פעילותו האקטיבית במיוחד והבלתי אופיינית של שר החוץ לשעבר של ארה"ב-ג'ון קארי ,שהיה מדוחפיה  הראשיים של  הסכם הגרעין לחתימה על ידי כל מעצמות העולם , בימים האחרונים בניסיון להניע את טראמפ לסגת מההסכם. נראה כי כל עולמו תלוי על בלימה. ועכשיו עם התפוצצות פרשת תשלומי השוחד האירנים למעורבים בצמרת הפוליטיקה העולמית נראה כי הוא הולך וטובע בתוך ביצת הדומן.

*- מעניין מה חלקו של נשיא ארה"ב לשעבר-אובמה בנושא והאם ידע על כל השחיתות הסובבת אותו ? אבל קשה לשכוח את איומו הבוטה על ישראל שאם תתקוף את אירן מטוסי קרב אמריקאים יפילו את מטוסיו התוקפים של חיל האוויר הישראלי.

מעולם לא היה נשיא בארה"ב שניסה בצורה כה אקטיבית להשליך את מדינת ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס האירני הגרעיני הדוהר. וזה ייזכר בעם ישראל לדיראון עולם!

אובמה ונתניהו בניו יורק, אמש (צילום: AFP) (צילום: AFP)

(צילום: AFP)

 

One thought on “התפטרות ראש פקחי האו"ם באירן ברקע האיומים לחשוף השחיתות בעסקת הגרעין

כתיבת תגובה