מועצת הביטחון מאריכה את מנדט UNDOF ב-6 חודשים בגולן הסורי

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה פה אחד את הארכת המנדט של כוח משקיפי ההתנתקות הזמני של האו"ם (UNDOF) ברמת הגולן הסורי  לתקופה של 6 חודשים.

זה קרה ביום שני, במהלך מושב מועצת הביטחון שהתקיים במטה הארגון הבינלאומי בניו יורק. מכוח החלטה מס' 2639, המועצה האריכה את המנדט של UNDOF עד ל-31 בדצמבר 2022.

בהחלטתה קראה המועצה "לכל הכוחות , למעט כוח משקיף ההתנתקות של האו"ם, לוותר על כל עמדות הכוח". היא גם קראה "לכבד את הזכויות והחסינות של הכוח, להבטיח את חופש התנועה שלו, וכן להבטיח אספקה ​​ללא הפרעה לכוח".

האו"ם הפציר בצדדים הסורים והישראלים "להפעיל איפוק מרבי ולמנוע כל הפרה של הפסקת האש ואזור החיץ". הוא גם הדגיש את "ניטרליות הכוח" ועודד את הצדדים "לנצל עד תום את תפקודי התיווך שלהם".

המועצה קראה למזכ"ל האו"ם "להבטיח שלכוח יהיה את היכולת והמשאבים הנדרשים למילוי המנדט שלו בצורה בטוחה." כוח UNDOF הוקם על פי החלטה של ​​מועצת הביטחון של האו"ם ב-1974 , ומשימתה היא לעקוב אחר הסכם ההתנתקות בין סוריה לישראל ברמת הגולן.

ישראל שולטת ברמת הגולן מאז מלחמת יוני 1967.

המנדט הנוכחי של כוח האו"ם היה אמור להסתיים ב-30 ביוני.

משימות כוח UNDOF הן לשמור על הפסקת האש בין שני הצדדים ולפקח על ההתנתקות בין הישראלים. וכוחות סוריים, היא אחראית על הפיקוח ב"אזורי ההפרדה", שהם אזור חיץ מפורז, וכן על אזורי ה"גבול" ברמת הגולן , שבהם מוגבלים ישראל וסוריה בהצבת סד"כ.

مجلس الأمن يمدد بعثة "أوندوف" في الجولان السوري المحتل

קרדיט: קסיון ניוז