דיווח: הנסיך צ'ארלס קיבל 3 מיליון דולר במזומן משייח' קטארי

דיווח של העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" קבע כי יורש העצר של בריטניה צ'רלס קיבל תיקים המכילים מיליוני דולרים במזומן במהלך פגישות עם פוליטיקאי קטארי בולט.

הדיווח הוסיף כי הנסיך צ'ארלס קיבל סך של 3 מיליון יורו (3.1 מיליון דולר) במהלך פגישות עם ראש ממשלת קטאר לשעבר, השייח' חמד בן ג'אסים בן ג'אבר אל תאני.

לפי ה"טיימס", יורש העצר הבריטי קיבל את הכסף בתיק נסיעות בהזדמנות אחת, תיק קטן בהזדמנות אחרת, וכן תיקים של המותג הבריטי פורטנום ומייסון.

הדו"ח טוען שהמסירות התרחשו במהלך פגישות בין שני הגברים, כולל פגישה פרטית בבית קלרנס ב-2015.

בתגובה, דובר בית קלרנס, בהודעה שצוטטה ב"טיימס", אמר כי הכספים שסופקו במהלך הפגישה ב-2015 "הועברו מיידית לאחד מארגוני הצדקה של הנסיך שיישם את ההוראות המתאימות והבטיח לנו שכל הנהלים הנכונים בוצעו".

התיק הראשון נמסר לשניים מיועציו של צ'רלס, שנאמר כי ספרו את הכסף באופן ידני. אומרים שעוזרי הארמון ביקשו מ-Coats Bank, בנק פרטי שעובד עבור משפחת המלוכה, להפקיד את הכסף.

כל התשלומים הופקדו בחשבונות קרן הצדקה של הנסיך צ'ארלס, לפי ה"טיימס", שאמר כי "אין אינדיקציה לכך שהכסף לא חוקי".

השיח' חמד בן ג'סים הוא אחד האנשים העשירים בעולם, ובבעלותו חברת השקעות ענק בלונדון. לפי העיתון, עורכי דין המייצגים את השייח' חמד בן ג'סים סירבו להגיב על הדיווח.

הנאמן הראשי של ארגון הצדקה של יורש העצר הבריטי אישר לעיתון שקיבל את התרומה לשנת 2015. לאחר מכן דנו הנאמנים, אשר מוטלת עליהם החובה החוקית להגן על המוניטין של הצדקה, "ביחסים בין הסוכנות המבצעת לתורם, (הדגישו) שהתורם היה לגיטימי ורואי החשבון שלנו חתמו על התרומה".

ה"טיימס" ציין כי מדיניות המתנות המלכותית קובעת כי בני משפחת המלוכה רשאים לקבל צ'ק, כספונסר של או מטעם ארגון צדקה, אך היא אינה אומרת דבר על קבלת כסף במזומן. ארגון הצדקה אישר כי התרומה לשנת 2015 נעשתה במזומן "לבקשת התורם".

התשלומים שקיבל הנסיך צ'רלס מעוררים שאלות רבות בנוגע לדרכי הניהול של יורש העצר, כך לפי העיתון הבריטי.

קלרנס האוז:

בית קלרנס – ויקיפדיה

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: ויקיפדיה