ראש חדש למודיעין האיראני לאחר שקודמו נכשל במבצעים לפגיעה בישראלים

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חוסיין סלמי, מינה את אל"מ מוחמד קזמי לראש שירות המודיעין החדש של משמרות המהפכה, במקומו של חוסיין טאיב, שפוטר מתפקידו עם שחר של יום חמישי, בזמן שנשמעו יותר ויותר דיבורים על כוונת ישראל לחסל אותו.

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית מסרה כי איראן פיטרה את ראש שירות הביון של משמרות המהפכה, חוסיין טאיב, מבלי לפרט את הסיבות לפיטוריו.

מינויו של מוחמד קזמי

"מפקד משמרות המהפכה, האלוף חוסיין סלמי, מינה את מוחמד קזמי לראש החדש של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה האיראניים", אמר דובר משמרות המהפכה, רמדאן שריף.

ראש המודיעין החדש של משמרות המהפכה, מוחמד קזמי, עבד בעבר שנים רבות בשירות המודיעין של משמרות המהפכה, והוא בעל ניסיון בענייני ביטחון ומודיעין, כך אמר דובר משמרות המהפכה.

קזמי עמד בראש יחידת האבטחה של שירות המודיעין של משמרות המהפכה.

הודעה פתאומית על פיטורים

ההודעה הרשמית על הפיטורים הגיעה לאחר שעלו היום עם שחר דיווחים על ניסיון התנקשות נגד טאיב וכי הוא פונה לבית החולים, בעוד מקורות נוספים דיווחו במקביל כי הוא פוטר מתפקידו מסיבות לא ידועות.

אף בכיר איראני לא מסר פרטים על פיטוריו הפתאומיים של טאיב, שהפך לראש המודיעין של משמרות המהפכה ב-2009, לאחר שעבד תקופה במשרדו של המנהיג העליון עלי חמינאי.

התקשורת הישראלית חשפה מידע שנאמר שהגיע לשירותי המודיעין הישראלי, לפיו הבכיר האיראני שהופקד על ביצוע פעולות, בשטח טורקיה ובמקומות אחרים, הוא חוסיין טאיב, וכי הוא נמצא תחת במעקב.

מהעיתון "ישראל היום" נמסר כי שמו של חוסיין טאיב הוזכר לאחרונה בחוגי הביטחון הישראליים, וכי הביקורות וההאשמות בהזנחה שהופנו נגדו בתקופה האחרונה על רקע החיסולים הרבים של בכירים איראנים הפך אותו ל-"חיה פצועה" שמנסה בטירוף לבצע פיגוע בישראלים בטורקיה ובמקומות אחרים.

על פי הדיווחים, טאיב "ידוע בהיסטוריה ארוכה של התעללות והפחדה ונחשב למנהיג אכזר וקטלני, והמודיעין הישראלי עוקב אחריו מקרוב, ועצם הזכרת שמו היה סוג של אזהרה אליו ואולי אף איום לחסלו”.

ההדחה הגיעה גם במקביל להודעת טורקיה היום כי היא עצרה חוליה של 8 בני אדם, בהם 5 איראנים, שתכננו לתקוף ישראלים. פיטוריו עלולים לנבוע מכישלונו לפגוע בישראלים.

מוחמד קזמי, ראש המודיעין של משמרות המהפכה האיראניים

קרדיט: סטפ ניוז