מטרת המבצע הישראלי שנחשף היה לשתול מתקני האזנה במערכות תקשורת בעזה

שלטונות ישראל חשפו לפני שבוע פעולה חשאית שביצעו בתוך רצועת עזה לפני שלוש שנים, שהביאה להריגת מפקדה ולפציעת סגנו. המבצע לא צלח והמשימה לא הושלמה לאחר שכוחות חמאס חשדו בכך וחשפו זאת – כך מדווח אתר החדשות הסורי "אלדוראר א-שאמיה".

ביום ראשון שעבר התירה ישראל לחשוף את המבצע הכושל ולהציג את מפקדה, "מחמוד ח'יר אל-דין" מהכת הדרוזית, ואמרה כי הוא נהרג במבצע חשאי בתוך רצועת עזה.

בפעולה זו נהרגו מפקד כוחות הקסאם, נור ברכה וסגנו, ושניים נוספים נפצעו, כתוצאה מירי החוליה הישראלית לעברם לאחר חשיפתם, והם נמלטו.

אתרים ישראלים פרסמו קטע וידאו של התוכנית "מה שהוסתר היה גדול יותר" מאת אל-ג'זירה, שפרסמה תמונות וסרטון וידאו של המבצע, בו נכתב כי החוליה הישראלית נכנסה בכסות זהות בדויה.
מטרת הפעולה החשאית של ישראל הייתה השתלת מכשירי האזנה למערכות תקשורת בתוך רצועת עזה – כך טוען אתר החדשות הסורי אלדור א-שאמיה.

ראש ממשלת ישראל הודה למפקד המבצע, "חלפו שלוש שנים וחצי מאז נפילתו של סגן אלוף מחמוד הירידין ז"ל בקרב במבצע חשאי בחאן יונס, ורק עכשיו מותר לנו. לחשוף את שמו ולהודות לו על תרומתו ומסירותו לשירות הביטחון הלאומי".

الإندبندنت: “فلسطينية متوفاة” فضحت عملية إسرائيل الفاشلة بغزة | أخبار قطاع غزة | الجزيرة مباشر

קרדיט: אלדוראר א-שאמיה    קרדיט לתמונה: אלג'זירה