אשרק אל-אווסט: הגירה חסרת תקדים של צעירים מאזורים בסוריה שבשליטת אסד

העיתון אשרק אל- אווסט חשף כי ישנה יציאה חסרת תקדים של צעירים מאזורים שבשליטת אסד , בשל תנאי החיים והכלכלה הירודים אליהם הגיעה המדינה.

כתב העיתון הוסיף כי במהלך סיוריו בדמשק , הוא ציין כי הדיבור הבולט ביותר באוכלוסייה, במיוחד בקרב קבוצת הנוער, הוא על הגירה , וכיצד להשיג מספיק כסף כדי לכסות את הוצאותיה.

העיתון נפגש עם כמה סורים מקבוצות גיל שונות, גברים ונשים, רובם הביעו את רצונם להגר , וחלקם אישרו כי הם מנסים למכור את הנכסים שלהם כדי לממן את עלויות ההגירה .

הדיווח שפרסם העיתון קבע כי עלות ההגירה הבלתי חוקית לכל מדינה באירופה נעה בין 15 ל-20 אלף דולר, בעוד שעלות ההגירה למצרים, למשל, נעה בין 1500 ל-2000 דולר.

הכתבה הזאת עומדת בניגוד לטענות המשטר על רצונם של פליטים ועקורים רבים לחזור לסוריה , כמו אתמול, בארמון הועידות בדמשק , נערכה פגישה בין הרוסים למשטר אסד , כדי לדון בהחזרת פליטים.

ראוי לציין כי יותר ממחצית מהעם הסורי נמלט ממקומות מגוריו, הן אל מחוץ לסוריה והן למקום אחר בתוך המדינה , מאז 2011, כדי להימלט מהאכזריות של משטר אסד , כאשר מספר הפליטים הגיע לכמעט 7 מיליון, בעוד שבאזורי צפון סוריה מארחים כמעט שלושה מיליון עקורים  בנוסף לתושבי המקום עצמם.

Jadaliyya - صراعات الهجرة والهويّة: سوريا نموذجًا

 

קרדיט: אלדראר א-שאמיה   קרדיט לתמונה: ג'דאליה