ניסיון חיסול של בכיר במודיעין הצבאי בדרום סוריה

בכיר במודיעין הצבאי של צבא סוריה, "מוסטפא קאסם אל-מסאלמה", המכונה אל-קאסם, נפצע באורח קשה, לאחר שנפגע מירי של אלמונים סמוך לבית הספר האומיי בשכונת אל-סביל בדרעא.

אבו מחמוד אל-חוראני, דובר ההתנגדות בדרום סוריה "תג'מוע אחראר חוראן", אמר כי אמבולנסים מיהרו למקום ההתנקשות, ואל-מסאלמה הועבר כשהוא פצוע לבית החולים אל-רחמה בשכונת "אלמטאר" בדרעא, כמו כן הוכרזה כוננות בקרב כוחות המשטר בשכונה.

אל-חוראני הוסיף כי אל-מסאלמה ידוע כמפקד הבכיר ביותר של המודיעין הצבאי בגזרה, וכי הוא מעורב ברציחתם ומעצרם בעבר של עשרות מתנגדי המשטר שעשו סולחה עם משטר אסד  בשנת 2018.

אתמול נהרגו חמישה חיילים מכוחות אסד, כתוצאה מתקיפת מטה צבאי בעיירה אל-מוזייריב באזור הכפרי המערבי של מחוז דרעא.

על פי מקורות מקומיים אלמונים תקפו במקלעים קלים ובפצצות אר פי ג'י את תחנת משטרת מוזייריב ואת המחלקה למודיעין מדיני בעיירה.

העימותים נמשכו כעשרים דקות, והביאו למותם של חמישה מאנשי כוחות אסד, בהם קצין בדרגת סרן, בנוסף לפציעת אחרים.

אף צד לא לקח אחריות על המבצע עד כה, בעוד שמקורות מקומיים ציינו כי כוחות אסד תגברו ביום חמישי בבוקר את המחסומים שלהם שנפרסו בסביבת העיירה, על רקע החשש להתגברות התקיפות.

מחוז דרעא עדים מעת לעת להתקפות המכוונות לעמדות כוחותיו ויחידות הביטחון של אסד ולמחסומים שלהם, ומקורות מקומיים אומרים כי חברים לשעבר בצבא סוריה החופשי שמסרבים לעשות סולחה הם אלה שעומדים מאחורי המבצעים הללו.

בנוסף לכך, החיסולים החוזרים ונשנים במחוז, משפיעים על כל הצדדים, כולל אזרחים, וכי במהלך חודש מאי, ארעו במחוז דרעא 38 פיגועים וניסיונות חיסול שבו נהרגו 32 בני אדם ונפצעו 10 אחרים.

קרדיט: זייתון ניוז