רוסיה הציבה מערכת הגנ"א מתקדמת בשדה תעופה צבאי בצפון מזרח סוריה

כוחות רוסים התקינו מערכת הגנה אווירית בנמל התעופה קמישלי באזור הכפרי הצפוני של מחוז חסקה, שהוא הבסיס העיקרי של רוסיה באזור.

האתר הרוסי “rus vesna” פרסם אתמול, שישי, תמונות של מערכת ההגנה האווירית Pantsir S1, והוסיף כי המערכת תהיה מבצעית בהקדם האפשרי.

האתר הרוסי פרסם תמונות המראות קבוצת מסוקים רוסיים בנמל התעופה קמישלי.

הוא ציין כי ההיערכות מחדש של הכוחות הרוסיים הגיעה לאחר איומים טורקים לפתוח במבצע צבאי נגד מיליציית SDF הכורדית.

המיליציות האיראניות מתכוננות לשלוח כוחות למזרח הפרת, בצירוף דיבורים על מבצע צבאי קרוב של הצבאות הלאומיים של סוריה וטורקיה נגד מיליציית "קאסד".

סוכנות המדיה זייטון מדווחת כי משמרות המהפכה האיראני הודיעו ​​למתנדביו המקומיים במיליציית "גדוד 47" שלו על כוונתו לשלוח את חבריו לאזורים הנשלטים על ידי מיליציית קאסד ממזרח לפרת.

המיליציה מתכננת לשלוח כ-50 לוחמים לאזור הכפרי של אל-חסקה ואל-רקה, לקווי המגע בין אזורי "SDF" לאזורים שבשליטת הצבא הלאומי הסורי.

המקורות ציינו כי המיליציה דרשה מהמבקשים להגיע לשם לרשום את שמם אצל מפקד מיליציית "גדוד 47", אבו עיסא אל משהדאני, והבטיחה לגורמים הרושמים את שמם לצאת לכיוון מזרח הפרת תגמול כספי נדיב מבלי לציין את ערכו.

המקורות הדגישו כי רוב הגורמים סירבו לרשום את שמם מכיוון שהם לא רצו להיות במקומות שבהם עלולים לפרוץ קרבות בין הצבא הלאומי, בתמיכת טורקיה, לבין "SDF".

לפני מספר ימים שלחו הכוחות הרוסיים תגבורת צבאית חדשה לאזור הפרת המזרחי, במקביל להסלמה באיומים הטורקים לפתוח במבצע צבאי באזור.

לפי מקורות בתקשורת הרוסית, התגבורת הגיעה לנמל התעופה קמישלי, שהוא אחד מבסיסי הצבא הרוסי החשובים, וכללה 6 מסוקים ושני מטוסי קרב.

המקורות אישרו כי המסוקים הרוסים טסו בגובה נמוך בשמי האזור הכפרי של חסקה, בצמוד לאזורים בשליטת הצבא הלאומי הסורי, במיוחד בעיר אל-דרבסייה ובאזור הכפרי של העיירות אבו ראסין ותל תאמר מצפון-מערב לאל-חסכה.

קרדיט: זייתון ניוז