"אלג'רידה": הקצין האיראני התאבד בגלולת רעל לאחר שנחשף כסוכן ישראלי

מקורות בעיתונות חשפו פרטים על התאבדותו של קצין משמרות המהפכה האיראני בביתו לפני יומיים, לאחר שגילו כי הוא עובד כסוכן עבור ישראל.

העיתון הכוויתי, "אל- ג'רידה " , פרסם אתמול, שבת, מידע שהגיע מגורם בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, לפיו הקצין, עלי איסמעיל זאדה, שמותו הוכרז רשמית, התאבד לאחר שלקח כדור של רעל ציאניד.

העיתון הסביר כי זאדה, מפקד ב"כוח קודס " האחראית על פעולות חו"ל ב"משמרות המהפכה", התאבד בקפיצה ממרפסת ביתו בעיר קראג' בסוף השבוע שעבר, לאחר שכוחות הביטחון של המשמרות הסתערו על ביתו כדי לעצור אותו.

אל-ג'רידה הוסיף כי החקירות על חיסולו של קולונל משמרות המהפכה חסן סייד ח'ודי (נהרג מירי), שמילא תפקיד חשוב באספקת טילים מדויקים ומזל"טים לבעלות בריתה של טהראן בסוריה ובלבנון, ושהיה לו קשר חזק עם זאדה, הגיעו למסקנה שחודאי עצמו לפני חיסולו, גילה מרגל ישראלי ביחידה 840 שבה הוא עובד עם זאדה.

ב-22 במאי חודאי חוסל על ידי חמושים רכובים על אופנוע ליד הפרלמנט האיראני.

اغتيال "خدايي".. قائمة أهداف إسرائيل في إيران تتوسع لتشمل سوريا

איך זאדה נחשף?

יום אחד לפני חיסולו של חודאי, עצרו שירותי הביטחון האיראנים מספר אנשי קשר ישראלים.

הגורם אמר כי אנשי הקשר הישראלים ביקשו מזדה להשמיד את כל המסמכים והציוד שברשותו, ולעזוב את איראן מיד לטורקיה כדי להבריח אותו לכל מקום אחר, אך ההגבלות שהוטלו על נסיעות קציני משמרות המהפכה מנעו את בריחתו. לאחר ההחלטה לעצור אותו, וברגע שכוחות הביטחון הסתערו על ביתו, לקח זאדה קפסולה של רעל ציאניד, והשליך עצמו ממרפסת הבית אל מותו המיידי.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית (IRNA) כי "בימים האחרונים, חבר במשמרות המהפכה האסלאמית מת כתוצאה מתאונה בביתו, והסיבות לכך נחקרות", ציטט מקור יודע דבר , שלא ציין את שמו, מכחיש דיווחים של כלי תקשורת שזאדה נרצח בקאראג'.