רשתות חיסול ברחובות טורקיה: המוסד במרדף אחרי חוליית חיסול איראנית

הרחובות בטורקיה הפכו לזירה לחיסול חשבונות בין מעצמות אזוריות, תוך הכנה לבחירות הקרובות לנשיאות והכרזה על המבצע הצבאי בצפון סוריה, וממשלת ארדואן האיצה את קצב הנורמליזציה עם ישראל. לעומת זאת, רשתות חיסול פעילים ברחובות בראשות איראן ורוסיה.

רשתות חיסול..מי מוביל אותן?

כלי תקשורת ישראלים מסרו היום, יום ראשון, כי המודיעין הטורקי, בשיתוף המוסד הישראלי, מבצע בימים אלה מבצע משותף שמטרתו לתפוס רשתות חיסול המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים, המבקשים לחסל אנשי עסקים ותיירים ישראלים.

בחדשות 1 דווח כי גם ישראל וגם טורקיה סומכות על הצלחת שיתוף הפעולה הזה, שכן תפיסת תא כזה ,ככל הנראה, תיתן תנופה לנורמליזציה ביחסים בין שתי המדינות, במסגרת התהליך שהחל בחודשים האחרונים.

לפי האתר, המודיעין הטורקי רודף בימים אלה אחר חוליה איראנית בשיתוף המוסד הישראלי, שכן שני הצדדים פועלים מסביב לשעון כדי למנוע פגיעה באזרחים ישראלים במקום.

אתר החדשות הישראלי ציין כי בעקבות חיסולו של קולונל משמרות המהפכה האיראניים חסן סייד חודאי מוקדם יותר בחודש שעבר, בו האשימה איראן את המוסד הישראלי, שלחו משמרות המהפכה חוליית חיסול לטורקיה במטרה לבצע פעולת תגמול על ידי חיסול אזרחים ישראלים.

לפי מקורות ביטחוניים ישראלים, סייד חודאי היה "פצצה מתקתקת", וכי היחידה שבראשה עמד היא הזרוע המואשמת בביצוע פיגועים בחו"ל, וניסתה לחסל ישראלים ויהודים באזורים נפרדים ברחבי העולם.

האתר ציין כי שיתוף הפעולה בין המוסד הישראלי למודיעין הטורקי מתקדם היטב, בעיקר בתחום המלחמה בטרור, לרבות בתקופות בהן היחסים בין המדינות הגיעו לשפל ברמה המדינית.

האתר ציין עוד כי ל"יחידה 840" של משמרות המהפכה האיראניים יש נוכחות שטח ומודיעינית בטורקיה, בעוד שהאחרונה עוקבת אחר פעולות אותה יחידה בשיתוף עם המוסד הישראלי, שהביאה לסיכול ניסיונות תקיפה או חטיפה של ישראלים בתוך שטח טורקיה, כמו המבצע שכוון לאיש עסקים הישראלי יאיר גלר.

רשת חיסול רוסית

ב-1 ביוני חשף העיתון הטורקי סבאח פעולה שביצע המודיעין הטורקי במחוז פתיח באיסטנבול, לפירוק רשתות התנקשות שעבדו עבור המודיעין הרוסי במרץ 2021.

לפי העיתון,  תא הריגול הרוסי שהורכב מ-6 אנשים, כולל שני טורקים, כוון להתנקש בחיי שני אזרחים רוסים המבוקשים בהודעה האדומה באשמת הונאת ממשלת רוסיה ב-4 מיליארד רובל.

קרדיט: סטפ ניוז