צלף קווקזי מאומן שנשכר ע"י האחים המוסלמים חוסל בסיני ע"י הצבא המצרי

משפט בכתב יד על פתק נייר שנמצא באחת ממאורות דאעש בסיני, שעליו פשטו כוחות הצבא המצרי בסיוע איחוד השבטים של סיני, אישר את העובדה שהאחים המוסלמים ניסו להכחיש זאת, והיא נוכחותו של צלף זר מהקווקז שפעל עבור דאעש וחיסל חיילי צבא מצרי ואזרחים בצפון סיני לאחר הפלת שלטונו של מורסי מארגון האחים המוסלמים.

במאורות דאעש בסיני, ובמהלך הפשיטות האחרונות באזור ליפתאת ואל-מוקטעה, נמצא נייר שעליו כתוב "אבו עותמאן אל-קאוקזי" ולצדו ביטוי כתוב שמשמעותו כי האדם שכתב את הפתק ההוא, היה איש דאעש, שהודה בגניבה מאבו עותמאן אל-קאקאזי וכי האחרון סלח לו.

התקרית אישרה שארגון האחים המוסלמים שכר קווקזים מצ'צ'ניה ,שהיו צלפים מאומנים ,לפעול עבורו, אך הצבא המצרי הצליח לחסל אותם

הפתק:

קרדיט לתמונה: אלערביה

לדברי ד"ר עמר עבד אל מונים, חוקר לענייני תנועות טרור, הצבא הצליח לצוד את אבו עומר אל-שישני, צלף צ'צ'ני מאומן ומיומן שגדל בגאורגיה ולאחר מכן הצטרף לכוחות סייקא בצבא גאורגי, ואחר כך עזב את הצבא כי חלה בשחפת וחזר לצ'צ'ניה מולדתו.

החוקר המצרי הוסיף לרשת Al-Arabiya.net כי אל-שישני הצטרף לארגון "אנסאר בית אלמקדס" בסיני כדי לקחת על עצמו את משימות הצליפה, תוך שהוא מקבל שכר רב מדי חודש , וכן הקצו לו מקום מסתור, מחוץ לטווח הראייה, תחת שמירה כבדה בכפר אל-טומא, בעיירה שייח' זוויד שבסיני.

לדברי עבד אל-מונעים, המיומנות של אל-שישני הייתה רבה כאשר ירה בין פעימת לב אחת לאחרת, כאשר היד הייתה יציבה יותר.

האימונים של הצ'צ'נים היו מגוונים במספר רובי צלפים מתקדמים, ביניהם הדראגנוב, הרומאק, המוזננייט, הסמנוב, ה-LSSG, ה-PKC המצויד בכוונת טלסקופית והקלקוב (الدراغانوف، والروماك، والموسن ناغنت، والسيمينوف، وإل إس إس جي والبي كي س ي المزود بمنظار، والكلاكوف). עבד אל מונים מציין כי הסכנה של הרובים הללו נעוצה בעובדה שטווח הירי היעיל שלהם נע בין 300 ל-1,000 מטר, והם זמינים בשווקי הנשק, וחלקם הוברחו לסיני בתקופת שלטון האחים המוסלמים

.

קרדיט: אלערביה

אתמול הודיע ​​צבא מצרים על חיסולם של 10 מחבלים מסוכנים ביותר בצפון סיני .

ולפני כן הודיע ​​הצבא על חיסול 23 מחבלים במהלך הימים האחרונים, לאחר סיכול הפיגוע בתחנת שאיבת המים במערב סיני.