שר החוץ הרוסי: נוכחותנו הצבאית בסוריה נמשכת כרגיל

ברקע הידיעות על פינוי כוחות מסיבי של הרוסים מסוריה , שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי ארצו תשמור על כוחותיה בסוריה מכיוון שהם "נוכחים לבקשת משטר אסד", כפי שתיאר זאת.

הוא ציין כי ארצו תתמוך במיליציות של אסד במאמציהם להחזיר לשליטתם את שטח סוריה במלואו, בהתחשב בכך שקביעת סד"כ הכוחות הרוסיים בשטח נעשית באמצעות המשימות הספציפיות שהפיקוד במוסקבה מוריד לשטח.

והוא הוסיף: "ברור שכמעט ולא נותרו משימות צבאיות, יש עדיין משימות של הבטחת יציבות וביטחון".

בנוגע למבצע הצבאי הטורקי הקרוב בגבול עם סוריה, אמר לברוב כי אנקרה, כמובן, לא יכולה לעמוד מנגד, והוסיף: "אנחנו מדברים עם הכורדים, יש לנו ערוצי תקשורת עם כל אחד מהם, ואנחנו מעודדים אותם לקחת מבט מקרוב על היסטורית האירועים האחרונה".

לסוכנות המדיה זייטון נודע ממקורות פרטיים לפני מספר ימים כי כוחות רוסים פינו את עמדותיהם בחוף הסורי, בעוד שכוחות המיליציה האיראנית נפרסו באתרים מהם התפנו.

המקורות אישרו כי הכוחות הרוסיים נסוגו מאתרים צבאיים בהרי הטורקמנים והכורדים ובסביבת העיירה כסב באזור הכפרי של מחוז לטקיה, והכוחות הועברו לנמל התעופה הצבאי חמיימים, ולאחר מכן הוטסו לרוסיה.

מוקדם יותר אישר ארגון "סורים למען האמת" כי הכוחות הרוסיים בסוריה העבירו לפחות 500 לוחמים סורים לרוסיה, כדי להילחם כשכירי חרב לצד כוחותיו במזרח אוקראינה, שרשמו בעבר את שמם אצל חברות אבטחה ומתווכים, והסבירו כי פעולות העברת הלוחמים מסוריה לרוסיה התבצעו דרך הבסיס הצבאי חמיימים.

הקולונל הרוסי (מילואים ויקטור ליטובקין) אמר כי לא ניתן לדבר על אינדיקציות לתנועה אסטרטגית כלשהי של הכוחות הרוסיים בסוריה ללא הבהרות רשמיות מצד משרד ההגנה הרוסי בהנחה תיאורטית, שרוסיה סיימה בהצלחה את משימתה העיקרית בסוריה.

קרדיט: זייתון ניוז