ממצמצים ראשונים: איראן מוכנה להתפשר בנושא הגרעין

שר החוץ הקטארי אמר לתחנת הטלוויזיה אל ג'זירה ביום שבת כי ההנהגה האיראנית הביעה את נכונותה של הרפובליקה האסלאמית להתפשר ב"נושא הגרעין האיראני".

אולם משרד החוץ האיראני אמר כי הצהרותיו של האייתוללה עלי חמינאי, מנהיג הרפובליקה האסלאמית, תורגמו לא נכון או ש"הייתה תקלה תקשורתית ותעמולה".

הטלוויזיה הקטארית, אל-ג'זירה, ציטטה את שר החוץ הקטארי, שייח' מוחמד בן עבדול-רחמן אל-ת'אני, שאמר כי השגת הבנה בנושא הגרעין האיראני תחזק את היציבות באזור המפרץ הפרסי ותסייע לשוק הנפט.

"שאיבת נפט איראני נוסף לשוק תעזור לייצב את מחירי הנפט הגולמי ולהפחית את האינפלציה", אמר שר החוץ הקטארי.

אבל דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, אמר לתסנים כי מנהיג הרפובליקה האסלאמית "לא דיבר על פשרה", אך אמר לאמיר קטאר כי "המשא ומתן צריך להיות פורה, לא בזבוז זמן, והאמריקאים יודעים מה הם צריכים לעשות כדי שהמו"מ יסתיים"

מר חטיבזאדה הוסיף כי בהקשר של דבריו של האייתוללה חמינאי, "די ברור שהכדור נמצא במגרש האמריקאי, שחייב לקבל החלטה פוליטית נבונה כדי למלא את התחייבויותיו".

ביום שישי הביע אמיר קטאר, תמים בן חמד בן ח'ליפה אל תאני, שנפגש לאחרונה עם מר חמינאי במהלך ביקור בטהראן, תקווה שיושג הסכם בין איראן לארה"ב על החייאת הסכם הגרעין. הוא גם הדגיש כי הוא מוכן לעזור להגיע להסכם.

בשלושת החודשים האחרונים, השיחות  נתקעו, מה שהופך את גורלו של הסכם הגרעין מעורפל מאי פעם.

דיפלומטים מערביים אומרים שאיראן מתעקשת שיש להסיר את משמרות המהפכה מרשימת אירגוני הטרור האמריקאית; מה שארה"ב אמרה יקרה אם איראן תיתן ערבויות ביטחוניות מתאימות.

קרדיט: רדיו פארדה