בכיר באו"ם: מספר ההרוגים במלחמת אוקראינה יותר ממה שהוכרז באלפים

משלחת האו"ם באוקראינה מסרה כי רוב ההרוגים נגרמו מפצצות המותירות פגיעה בשטח נרחב, כמו טילים ותקיפות אוויריות.

מספר ההרוגים של אזרחים במלחמה בת כמעט 11 שבועות גבוה באלפים מהמספר הרשמי של 3,381 , כך אמרה ראש משלחת הפיקוח על זכויות האדם של האו"ם באוקראינה, מטילדה בוגנר, ביום שלישי .

משלחת האו"ם, הכוללת 55 נציגים באוקראינה, מסרה כי רוב ההרוגים נגרמו מפצצות שמותירות פגיעה בשטח נרחב, כמו טילים ותקיפות אוויריות.

"אנחנו מכינים הערכות, אבל כל מה שאני יכולה לומר הוא שזה באלפים יותר מהמספרים שסיפקנו לכם עד כה", אמרה בוגנר בתדרוך עיתונאים בז'נבה בתגובה לשאלה על המספר הכולל של ההרוגים והפּצוּעים.

"החור השחור הגדול הוא באמת מריופול, שם קשה לנו להשיג מידע מאושר לחלוטין", הוסיפה, בהתייחסה לעיר החוף בדרום מזרח אוקראינה, שהייתה עדה ללחימה הקשה ביותר מאז פרוץ המלחמה עד כה.

מוסקבה מכחישה כי היא תוקפת אזרחים, וטענה כי המבצע הצבאי שפתחה ב-24 בפברואר נועד לפרק את אוקראינה מנשקה ולפטור אותה מלאומנים אנטי-רוסים. אוקראינה ומדינות המערב מכחישים את הדיווח של רוסיה ואומרים שהיא מנהלת מלחמת תוקפנות לא מוצדקת.

בוגנר דיברה לאחר סיור באוקראינה בשבוע שעבר, במהלכו ביקרה באזורים סביב קייב וצ'רניהיב שנכבשו בעבר על ידי כוחות רוסים.

היא אמרה שבעת שליחותה היו דיווחים על יותר מ-300 רציחות בלתי חוקיות באזורי מגורים מצפון לקייב, כולל בוצ'ה. ציפיתי שהמספר יגדל.

בוגנר גם הביעה דאגה משימוש של שני הצדדים בבתי ספר למטרות צבאיות ובחלק מהמקרים מהעברת ציוד צבאי כבד אליהם.

כוח המשימה חוקר גם "האשמות מהימנות", כפי שתיארה בוגנר, על עינויים, התעללות והוצאות להורג שביצעו כוחות אוקראינים יחד עם כוחות מקומיים רוסיים ובעלי בריתה.

קבר אחים של המתים בבוקה

קרדיט: אלערביה