מצרים: הדרדרות כלכלית הנמשכת כבר 17 חודשים

סקר הראה, ביום ראשון, כי הפעילות של המגזר הפרטי ללא נפט במצרים הצטמצמה באפריל האחרון, מה שממשיך את ההידרדרות של 17 חודשים, שכן המשבר האוקראיני החריף את עליות המחירים, כך מדווחת סוכנות רויטרס. 

מדד מנהלי הרכש במצרים, שפורסם על ידי Standard & Poor's Global, עלה ל-46.9 מ-46.5 במרץ, אך עדיין מתחת ל-50.0 שמפריד בין צמיחה להתכווצות.

"למרות שהירידה הייתה קלה יחסית לחודש מרץ, זו עדיין הירידה השנייה בגודלה מזה קצת פחות משנתיים, כאשר חברות מדווחות לרוב על קיצוצים עקב עלויות תשומות גבוהות יותר", מסרה S&P Global.

מחירי מזון וחומרי גלם גבוהים בעולם המשיכו לגרום לירידה חדה בייצור ולהזמנות חדשות, אך בקצב מעט יותר איטי. 

"לחצי העלויות נבעו בעיקר מהעלייה במחירי האנרגיה וחומרי הגלם, עקב המלחמה באוקראינה", נמסר מ-Standard & Poors Global.

"משתתפים רבים התייחסו גם לפיחות האחרון של הלירה המצרית. למרות הירידה השולית, שיעור האינפלציה הכולל של מחירי התשומות היה חזק ונשאר מעל הממוצע שנרשם ב-2021", הוסיפה.

הבנק המרכזי אפשר ללירה המצרית לרדת ב-14 אחוזים מול הדולר ב-21 במרץ, לאחר ששמר על שער מטבע כמעט קבוע במהלך 18 החודשים הקודמים.

הייצור וההזמנות החדשות באפריל המשיכו את ההתכווצות הנמשכת כבר חודשים ארוכים, אם כי מדד הייצור, שרשם 45.3, היה מעט טוב יותר מ-44.6 שנרשם במרץ.

מדד ההזמנות החדש השתפר ל-45.3 מ-45.1.

גם  מדד צפי הייצור העתידי השתפר ל-57.7 מ-52.5 במרץ האחרון, אז היה ברמתו הנמוכה ביותר מאז שנכלל לראשונה בסקר לפני 10 שנים. המספר באפריל עדיין היה השלישי הנמוך מזה עשור.

"המלחמה המתמשכת באוקראינה פירושה שחברות צופים יותר אתגרי מחיר ואספקה, מה שמוביל לתחזית פסימית יחסית לפעילות עסקית", אמר דיוויד אואן, כלכלן ב-Standard & Poor's Global.

קרדיט: אלחורה ו- https://aleqaria.com