איראן: "מסוגלים לייצר דלק גרעיני ורוצים לבנות כור גרעיני מתוצרתנו"

ארגון האנרגיה האטומית של איראן: פיתחנו יכולת עצמאית לייצר דלק גרעיני מהתחלה ועד הסוף כולל טיפול בפסולת הגרעינית

איראן ממשיכה להכניס עוד ועוד "עיזים" לתוך המשא ומתן בנושא הגרעין כדי שתוכל מאוחר יותר לוותר עליהם ולהרוויח הישגים בתחומים שכרגע אין בכוחם להשיגם , כמו הוצאת משמרות המהפכה מרשימת הסנקציות האמריקאיות. 

התרגיל המלווה בשקרים היוצאים ישירות מפי בכירים בארגון האנרגיה האטומית של איראן לא בדיוק עושה את הרושם המקווה על האמריקאים הרומזים לאיראנים על אופציות צבאיות קשות עבורם במידה והמו"מ יכשל.

היום, שבת, הודיע ​​סגן ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, פג'מן ג'משידי, כי טהראן מבקשת להקים כור גרעיני מתוצרת איראן.

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ציטטה את ג'משידי שאמרה: "התכנון של זה בעיצומו, והוא בעיצומו".

ג'משידי הוסיף כי איראן מחזיקה כעת ב"מחזור המלא" של ייצור דלק גרעיני, וציין כי "מחזור זה היה מקומי לחלוטין, משלב גילוי חומרי הגלם ועד לטיפול בפסולת גרעינית".

شبكة سرمد الإعلامية | عاجل - #إيران: إنشاء مفاعل نووي إيراني الصنع بالكامل.. قيد التنفيذ. جمشيدي: طهران تمتلك الدورة الكاملة لإنتاج #الوقود_النووي. نخطط لبناء منشأة كبيرة لإنتاج #الأدوية المشعّة

הצהרות אלו מגיעות בזמן שהמעצמות הגדולות מבקשות להחיות את ההסכם הבינלאומי שנחתם ב-2015 עם טהראן על תכנית הגרעין שלה.

ארצות הברית פרשה מההסכם ב-2018, והטילה מחדש סנקציות קשות על טהראן. מצד שני, טהראן נסוגה בהדרגה ממימוש רוב ההתחייבויות הבסיסיות שלה במסגרת ההסכם.

בהקשר זה, אמר משרד החוץ האמריקאי, ביום רביעי שעבר, כי ארה"ב נערכת כעת באותה מידה הן לתרחיש שבו ישנה חזרה בו-זמנית לעמידה בהסכם הגרעין או לתרחיש שבו אין הסכם.

"בהתחשב בכך שחזרה הדדית לציות להסכם -JCPOA אינה בטוחה כלל, אנחנו ערוכים באותה מידה לכל אחד מהאירועים ", אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, בתדרוך עיתונאים.

עוד נוכל בגלריית השקרנים האיראנית: סגן ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, פג'מן ג'משידי :

סגן ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, פג'מן ג'משידי

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונה: סוכנות הידיעות האיראנית "פארס"