אחרי שנים של הסתה ערוץ האחים המוסלמים הפסיק לשדר מטורקיה

ערוץ הטלוויזיה Mekameleen של תנועת האחים המוסלמים הודיע ​​בהודעה רשמית ביום שישי כי הפסיק לצמיתות את שידוריו מטורקיה וסגר את האולפנים שלו לאחר 8 שנים בהן ביצע את פעילותו מאיסטנבול.

הערוץ הוסיף כי הוא יחדש את השידורים ממדינות אחרות בקרוב.

הערוץ יפסיק לבקר את מצרים

מקורות ב-Al-Arabiya.net מסרו כי השלטונות התורכיים דרשו מהנהלת ערוץ הלוויין, השייך למעשה לתנועת האחים המוסלמים, להפסיק את תכניותיו המבקרות את מצרים או להפסיק לצמיתות את השידורים משטח טורקיה.

הן גם הוסיפו כי מנהיגי האחים התבשרו על כך באופן רשמי במהלך איפטאר המוני בחודש הרמדאן, בו השתתפו מספר מחברי הקבוצה.

הם גם ציינו כי המהלך של אנקרה מגיע לאור ההתקרבות הטורקית-מצרית, שראשי הקבוצה ראו בה כלא עולה בקנה אחד עם מדיניות הארגון או הפעילות התקשורתית שלו, ולכן היא החליטה להעביר את ערוץ הלוויין למדינות אחרות, ככל הנראה בריטניה.

הפרת הנחיות

ראוי לציין כי לפני מספר ימים דרשו הרשויות הטורקיות מחברי האחים המוסלמים לעזוב את שטחה לאחר שהפרו את הוראותיה ושידרו סרטונים ביקורתיים כלפי מצרים. יאסר אל-עומדה , פעיל האחים, הודיע ​​על עזיבתו את שטח טורקיה לאחר שהרשויות ביקשו ממנו לעשות זאת, בעקבות סרטונים ששידר בעמוד שלו ברשתות החברתיות, כשהוא מתח ביקורת על מצרים ומסית מצרים לצאת לרחוב.

חודשים לפניו עזב מואטז מטר, עיתונאי ב-Al Sharq TV, את טורקיה והחל לשדר את הפרקים שלו בעמוד הפייסבוק שלו ובערוץ היוטיוב מבריטניה.

בינתיים, הרשויות הטורקיות השעו את תכניותיהם של מספר שדרנים אחרים מתנועת האחים, בראשם מוחמד נאצר, חמזה זובאה, הישאם עבדאללה, חוסאם אל-ג'מרי והית'ם אבו ח'ליל, והזהירו אחרים מלחזור על העניין.

חידוש המגעים הדיפלומטיים עם מצרים

ראוי לציין כי טורקיה הודיעה על חידוש המגעים הדיפלומטיים שלה עם מצרים בשנה שעברה, כאשר משלחת בראשות סגן שר החוץ, סאדאת אונל, ביקרה במצרים בחודש מאי האחרון בביקור ראשון מסוגו מאז 2013. הוא ניהל שיחות "גישושים". בקהיר עם בכירים מצריים בראשות סגן שר החוץ חמדי סנאד לוזה.

ארבעה חודשים לאחר מכן, סגן שר החוץ המצרי ביקר באנקרה בראש משלחת דיפלומטית ב-7 וב-8 בספטמבר, כדי לקיים סבב שני של שיחות גישוש.

משרד החוץ המצרי ציין כי שתי המשלחות דנו בנושאים דו-צדדיים, וכן במספר נושאים אזוריים, כגון לוב, סוריה, עיראק, פלסטין ומזרח הים התיכון, והסכימו להמשיך בהתייעצויות הללו ולאשר את רצונן להתקדם בתחום הדיון והצורך לנקוט בצעדים נוספים לשיפור היחסים בין שני הצדדים.

קרדיט: אלערביה