דיווח: כוחות צ'צ'נים נאמנים לקדירוב הרגו חיילים רוסים באוקראינה

דיווח חשף, בשבת, כי כוחות צ'צ'נים השייכים ל"חייל פוטין" , רמזן קדירוב, ביצעו מעשי טבח מתועבים לא רק באזרחים אוקראינים, אלא גם נגד חבריהם ,החיילים הרוסים, המשתתפים בפלישה הרוסית.

העיתון הבריטי, The Daily Beast , ציטט בכיר מקומי אוקראיני שאמר כי הכוחות הצ'צ'נים הרגו את החיילים הרוסים הפצועים במהלך הקרבות.

"הם העבירו חיילים רוסים פצועים קשה לבית החולים הגדול שלהם בבוצ'ה, ואז ירו עליהם", אמר ארטם הורין, חבר מועצת העיר אירבין, צמוד לבוקה, שהיה אחד האנשים הראשונים שביקרו בבוצ'ה לאחר שהרוסים נסוגו.

עדי ראייה שהתראיינו לעיתון טענו גם כי הלוחמים הצ'צ'נים הוציאו להורג אזרחים אוקראינים בבוצ'ה, והדגישו כי הם זיהו את חייליו של קדירוב באמצעות מדיו השחורים ושימושם בסיסמאות איסלמיות וכתיבת שמו של קדירוב על האפודים שלהם.

בין הפשעים הללו, אחד התרחש לאור יום בבוצ'ה ב-27 בפברואר, לפי איהור יושצ'נקו, בן 61, קולונל לשעבר בכוחות המזוינים של אוקראינה, ששימש בעבר כסגן מפקד כוחות היבשה של דונבאס.

לדברי יושצ'נקו, טור של כוחות רוסים שכלל לוחמים צ'צ'נים עצר במרכז העיירה ופתח באש ללא הבחנה והרג שני עוברי אורח. 

יושצ'נקו תיאר כיצד לוחמים צ'צ'נים תקפו מכונית אזרחית שנסעה ברחוב עם כדורים, הרגו את נוסעיה ועצרו אותה בצד הדרך.

הוא הוסיף כי לאחר מכן גררו הלוחמים הצ'צ'נים את ההרוגים מהמכונית והשאירו אותם בצד הדרך ויצאו בעצמם במכונית.

רמזאן קדירוב, שנמתחה עליו ביקורת על ידי ארגונים לא-ממשלתיים בינלאומיים בשל ההפרות המסיביות של זכויות האדם בצ'צ'ניה, הודיע ​​ב-17 במרץ כי 1,000 מתנדבים צ'צ'נים בדרכם להילחם באוקראינה.

בתחילת הפלישה הרוסית, שהחלה ב-24 בפברואר, התפרסמו ברשתות החברתיות תמונות שבהן נראה כיכר בגרוזני, בירת צ'צ'ניה, שופעת אנשי צבא שהצהירו כי הם מוכנים לנסוע לאוקראינה בכל עת.

לקדירוב, הנאמן לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יש מיליציה בפיקודו, המואשמת בהתעללויות רבות בצ'צ'ניה.

שלטונות אוקראינה הודיעו על גילוי גופותיהם של מאות אזרחים לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים מהעיר בוצ'ה, הסמוכה לקייב. 

الداعم الأول لبوتين.. قديروف ورجاله يثيرون الرعب في أوكرانيا

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלחליג' 365