"פוטין יעדיף מלחמה גרעינית כוללת במקום להודות בתבוסתו באוקראינה"

העורך הראשי של הטלוויזיה הממלכתית הרוסית אמר כי מנהיג רוסיה, ולדימיר פוטין, עשוי להעדיף מלחמה גרעינית כוללת במקום להודות בתבוסתו באוקראינה, כך דיווח העיתון הבריטי " אינדיפנדנט ".

מרגריטה סימוניאן, עובדת תחנת RT המנוהלת על ידי המדינה ואחת מבכיריות התקשורת בקרמלין, אמרה את הדברים בטלוויזיה ביום רביעי בלילה, והכריזה כי תקיפה גרעינית של פוטין היא "סבירה יותר" אם מה שנקרא "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה יכשל.

לדברי משקיפים, הצהרות אלו מתווספות לרטוריקה ההסלמה של מוסקבה, שכן רוסיה ממשיכה להזהיר את המערב מפני השלכות "מסוכנות" כתוצאה מעמידתה של קייב מול הפלישה שהחלה ב-24 בפברואר ונוכחות הצבא הרוסי  במקום במשך יותר מחודשיים מבלי יכולת להתקדם.

"או שננצח באוקראינה, או שמלחמת העולם השלישית מתחילה, ואני חושב שמלחמת העולם השלישית היא מציאותית יותר", אמרה סימוניאן.

"התוצאה המדהימה היא שכל זה יסתיים במתקפה גרעינית, וזה נראה סביר יותר ממהלך אירועים והתפתחויות אחרות", המשיכה.

היא אמרה לפאנל של מומחים: "זה מפחיד אותי מצד אחד, אבל מצד שני נלך לגן עדן, בזמן שהם פשוט יתמודדו עם הגיהנום, ובסוף כולנו נמות מתישהו".

התייחסותה של סימוניאן למלחמה גרעינית באה בעקבות הערותיו האחרונות של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שהדגיש כי אין להמעיט בסיכון לסכסוך גרעיני וכי מהות כל הסכם לסיום הסכסוך באוקראינה תלויה במידה רבה במצב הצבאי על הקרקע. .

"זו העמדה העיקרית שלנו שעליה אנחנו בונים הכל, וההימור כעת גבוה", הוסיף לברוב בהצהרה בעיתון ביום שלישי.

הוא המשיך: "אני לא מעמיד פנים לגבי הסיכונים האלה, כפי שרבים היו רוצים לחשוב, שכן הסכנה הזו היא אמיתית וקיימת", בהתייחס לאפשרות של מלחמה גרעינית.

פוטין פרסם אזהרה למדינות המערב על ההשלכות של התערבותן במלחמה, בהתייחסו לטיל הבליסטי הרוסי הבין-יבשתי החדש, שזכה לכינוי "השטן".

"יש לנו את כל הכלים הדרושים לכך, שאנחנו לא מתפארים בהם, אבל נשתמש במידת הצורך… אני רוצה שכולם ידעו את זה, כבר קיבלנו את כל ההחלטות בעניין הזה", אמר פוטין.

רוסיה הודיעה בשבוע שעבר כי תפרס את טילי השטן II, הידועים גם כמערכת הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים Sarmat. טילים אלו, לפי מומחים צבאיים, מסוגלים לתקוף את הממלכה המאוחדת, אירופה וארה"ב ומסוגלים לשאת יותר מראש גרעיני אחד.

Sarmat intercontinental ballistic missile

קרדיט לתמונה: רוסיה ספייס ווב

בתגובה לשאלה על דבריה של שרת החוץ הבריטית ליז טרוס, שאמרה ביום רביעי כי על מדינות המתנגדות לפלישה הרוסית לאוקראינה להכפיל את תמיכתן בקייב, טען דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי אספקת נשק כבד לקייב מהווה איום על ביטחון יבשת אירופה.

"הנטייה להזרים נשק, כולל נשק כבד, לאוקראינה ולמדינות אחרות היא כשלעצמה פעולות המאיימות על ביטחון היבשת ומובילות לאי יציבות", אמר פסקוב לכתבים.

Sarmad Media Network - شبكة سرمد الإعلامية

קרדיט: אלחורה ורשת סארמאד מדיה