"אפשר להציל את מריופול"- קריאה נואשת מתוך העיר למדינות המערב

סרגיי וולין, מפקד חטיבת הנחתים ה-36 של הצי האוקראיני, בקריאה נואשת למנהיגי המערב מתוך העיר הנצורה מריופול: "מריופול היא עדיין עיר אוקראינית, לא משנה מה התעמולה הרוסית אומרת. בכל יום אנחנו מנהלים קרבות עיקשים ומונעים מאלפי חיילי אויב להתקדם עוד. אבל זה במחיר של מאמצים על אנושיים ואבדות גדולות".

"אנחנו קוראים לפוליטיקאים בעולם, לאישי ציבור ודת, שלא להיות אדישים לאנשים שלכודים במריופול בניגוד לרצונם. כעת, אנחנו, הצבא, נאלצים להילחם לא רק מול כוחות אויב עדיפים, אלא גם לדאוג ליותר מאלף אזרחים".

"אל תאמינו להבטחות של רוסיה על 'מסדרון הומניטרי' עבור הצבא. אין ספק שזו מתיחה שנועדה להרוס את אנשי הצבא האוקראיני בתוך מריופול ללא קרב".

"העיר צריכה לשבור את המצור באופן מיידי. בשביל זה אנחנו צריכים כלי נשק כבדים. למדינות האיחוד האירופי ולארה"ב יש יכולת לספק לנו את זה. כלי נשק כבדים עבור מגני מריופול יצילו את הצבא האוקראיני".

"אפשר להציל את מריופול", סיכם קצין הנחתים. "אנחנו מוכנים להילחם עד טיפת הדם האחרונה. אבל אנחנו גם חייבים לדעת שהעולם עשה את כל מה שאפשר בשביל זה. אז נהיה מוכנים לעשות אפילו את הבלתי אפשרי עבור המדינה שלנו".

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי