נשיאת הנציבות האירופית: "פשיטת רגל של רוסיה היא עניין של זמן"

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה ביום ראשון כי הסנקציות המערביות "מערערות" יותר ויותר את הכלכלה הרוסית והתמוטטותה היא "עניין של זמן", בעוד קנצלר אוסטריה אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאמין שהוא "ינצח" במלחמה באוקראינה. 

פון דר ליין: סנקציות מערביות "מערערות" את הכלכלה הרוסית

פון דר ליין אמרה לעיתון הגרמני -BILD am Sonntag: "שבוע אחר שבוע הסנקציות משפיעות בצורה עמוקה יותר על הכלכלה הרוסית. יצוא הסחורות לרוסיה קרס ב-70%".

ופון דר ליין המשיכה: "מאות חברות גדולות ואלפי מומחים עזבו את המדינה, והתוצר המקומי הגולמי יירד, על פי הציפיות, ב-11%", וציינה כי "פשיטת הרגל של המדינה הרוסית היא רק עניין של זמן", כדבריה.

ממידע משרד האוצר הרוסי עולה כי ב-1 בפברואר, החוב החיצוני של רוסיה הסתכם ב-59.5 מיליארד דולר, כולל החוב על הלוואות אג"ח חיצוניות בסך של 38.97 מיליארד דולר. בסך הכל יש לרוסיה 15 הלוואות שיש להחזיר בין 2022 ל-2047 , על פי CNN.

קנצלר אוסטריה חושף את דברי פוטין

בהקשר אחר, קנצלר אוסטריה קרל נהאמר אמר ביום ראשון כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאמין שהוא "ינצח" במלחמה שפתח נגד אוקראינה.

והוא הוסיף במהלך ראיון ל"NBC" שפוטין דיבר אתו בגרמנית בפגישתם כדי להזהיר שהוא ינצח במלחמה, והוסיף כי "עדיף שהמלחמה תסתיים במוקדם ולא במאוחר".

فون دير لاين: الإفلاس في روسيا هو مسألة وقت - RT Arabic

קרדיט : RT