אלערביה: סולימני תכנן להקים משמרות מהפכה במצרים להגנת משטר מורסי

הסדרה "The Choice 3", המוקרנת בימים אלה, אישרה את הידיעה הבלעדית שפרסמה רשת Al Arabiya.net והייתה בלעדית לפני שנתיים , על הפתעה לקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, בזמן שהוא היה במצרים.

באחת הסצנות שלה חשפה הסדרה את פרטי הסיפור שבלבל את סולימאני ומנהיגי האחים במהלך פגישתם במצרים כדי לדון בפרטי הכנת כוח צבאי נוסח משמרות המהפכה האיראנים .

אל-ערביה.נט חשף לפני שנתיים כי קאסם סולימאני נכנס למצרים תוך שהוא מסתנן ומתחזה לתייר איראני בתוך קבוצות תיירים איראנים, אשר הורשו בתקופת האחים לבקר במקדשים הקדושים לשיעים , והתכונן להקים במצרים ארגון נוסח משמרות המהפכה האיראנים.

באותה עת הסבירו מקורות ביטחוניים מצריים כי קאסם סולימאני, שנהרג בתקיפה אמריקנית בבגדד, ביקר במצרים ב-2013, ונפגש עם מנהיגי האחים במספר מקומות, כולל פגישות עם ח'יראת א-שאטר בעיר נאסר ובאזור מזרחית לקהיר, והמקדשים באזור לוקסור שבדרום מצרים.

משמרות המהפכה המצריים

בעוד שהפגישות הללו נסבו על איך להקים את משמרות המהפכה המצריים כך שיפעלו תחת פיקוד משרד הנשיאות המצרית, בראשות הנשיא המודח המנוח מוחמד מורסי, כדי להיות אלטרנטיבה לשירותי הביטחון המצריים ונאמן לאחים.

הרשת ציינה כי שירותי הביטחון המצריים עקבו אחר פגישות אלו, למדו את פרטיהם, והפרטים שכללו את הקמת משמרות המהפכה מתלמידי הפקולטות לחינוך גופני והפקולטות למשפטים והכשרתם במשך 6 חודשים באקדמיה לשוטרים בראשות האלוף עימאד חוסיין, ולאחר מכן הם יצטרפו למשימת ההגנה על מתקני האחים והמטה ויוכלו להתמודד נגד כוחות הצבא והמשטרה, ויסללו את הדרך להפלת כל הגורמים הלא נאמנים בשירותי הביטחון והחלפתם.

מעקב אחר התוכנית כולה

הרשת גם הוסיפה כי שירותי הביטחון עקבו אחר התוכנית כולה, עודכנו על פרטיה באודיו ובווידאו וטיפלו בה כראוי, שכן היא ביטלה את החלטת ממשלת האחים לאפשר לאיראנים לבקר במצרים בקבוצות תיירים, והזהירה את מנהיגי האחים מפני המשך פעולה בעניין הזה, ועליהם לסרב ולהקים שירותי ביטחון חלופיים לשירותי הביטחון המצריים.

המקורות הביטחוניים חשפו כיצד נכנס קאסם סולימאני למצרים, שם סיפרו כי הוא נכנס למצרים תוך התחזות לתייר איראני ובידו דרכון מזויף, הוא נפגש עם מנהיגי האחים, וסיכם עימם על פרטי ארגון התוכנית, כמו גם הסכים איתם על איך לבנות מחדש את משרד הפנים המצרי, ואת המנגנון אך משהו שהוא לא ציפה קרה.

הפתעת וידאו

באופן מפתיע, במהלך פגישתו עם ח'יראת א-שאטר, הופתע סולימאני מסרטון פגישותיו עם מנהיגי האחים ומדרכוניו המזויפים שאיתם נכנס למצרים, בטלפון האישי שלו.

ההפתעה הכתה את סולימאני בתדהמה, והוא סיפר לראשי האחים את שאירע – ולפי דברי הגורם הביטחוני – סולימאני הפסיק לאלתר את פגישתו והחליט לעזוב מיידית עם קבוצת התיירים שליוותה אותו, והיא כללה מספר מפקדים בכירים במשמרות המהפכה, ומאז אותו מקרה לא ביקר שוב במצרים.

مخطط قاسم سليماني لتوغل إيران في مصر - YouTube

קרדיט: רשת אלערביה