עיתון במלטה: "טורקיה היא מרכז הברחות הסמים למזרח התיכון ואירופה"

שווי הסמים שנתפס על ידי המכס המלטזי הוא 117 מיליון דולר

עיתון היוצא לאור במלטה הכעיס את ממשלת טורקיה לאחר שדווח כי רשויות הביטחון באי שבים התיכון החרימו 800 ק"ג קוקאין ממכולת שהגיעה מטורקיה לפני יותר משבוע.

העיתון "מלטה היום", שיוצא לאור פעמיים בשבוע, תיאר את טורקיה כמרכז להברחת סמים למדינות המזרח התיכון ואירופה, לאחר שהרשויות מצאו מאות קילוגרמים של קוקאין על סיפון ספינה שהייתה בדרכה לדרום טורקיה, לאחר שיצאה מקולומביה וחלפה על פני האי הים תיכוני.

שווי החומרים שנתפסו על ידי המכס המלטזי מסתכם ב-117 מיליון דולר, לפי העיתון, שקבע כי השלטונות החרימו אותם לפני יותר משבוע, אשר ראו במבצע הענק הזה אישור לתפקידה של טורקיה כמרכז להובלת קוקאין ממרכזי ייצור בקולומביה והפצתם במזרח התיכון ובאירופה.

שוטרי סמים ומכס באי מלטה מצאו את הקוקאין בתוך מיכל קירור באורך 40 רגל עם מיכל קירור נוסף שהכיל 1,200 ארגזי פירות. שתי המכולות היו על ספינה בדרך לנמל מרסין בטורקיה.

חבילות הקוקאין במשקל 800 ק"ג הוסתרו בתוך 26 קופסאות של פירות במיכל קירור, לפי העיתון הדו שבועי במלטה.

אל-ערביה.נט השיג הדלפות ממקורות המקורבים למפלגת השלטון "צדק ופיתוח" בראשות נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שקבעו כי מפלגת השלטון ביקשה מהמועצה העליונה של הרדיו והטלוויזיה הטורקית, המכונה RTÜK, לסגור את האתר של העיתון, שיוצא במלטה, או לחסום את אתר האינטרנט של העיתון שציין כי טורקיה הפכה למרכז לפעולות הברחת סמים.

סדאת בקיר, ראש המאפיה הטורקית המתגורר בחו"ל, האשים בעבר פקידי ממשל, כולל שרים, בסחר בסמים. מנהיג המאפיה הזכיר את שמו של בנו של בן עלי ילדרים, ראש הממשלה האחרון בטורקיה לפני ביטול תפקיד זה, כדמות מובילה בתחום זה, אך ילדרים הכחיש כי בנו אירקם היה מעורב בפעולות מסוג זה.

למרות פניות חוזרות ונשנות של מפלגות האופוזיציה לנשיא טורקיה לערוך חקירות על האשמותיו של מנהיג המאפיה על מעורבות פקידי ממשל בביצוע פשעים מאורגנים, בנוסף לסחר בסמים, הרשויות לא פתחו בשום חקירה בנושא זה.

קרדיט : אלערביה ואלג'זירה