שר החוץ האירופי: רוסיה רצתה למנוע את הסרת אמברגו הנפט מעל איראן

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי אומר שרוסיה רצתה למנוע את הסרת אמברגו הנפט מעל איראן "מכיוון שאם איראן תחדש את הייצור, ייכנס יותר נפט לשוק וזה לא באינטרס של רוסיה".

"לפני שבועיים נראה היה שהושג הסכם עם איראן", אמר ג'וזף בורל לפרלמנט האירופי ביום שני, 28 באפריל, לאחר שחזר מסיור אזורי במדינות המפרץ הערביות. "ואז נכנסה רוסיה וחסמה" כי מוסקבה מחפשת לקבל ויתורים מהמערב בגלל מלחמתה באוקראינה.

ב-5 במרץ ביקש שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, מארצות הברית לספק ערובה בכתב לכך שהסנקציות המערביות נגד מדינה זו לא ישפיעו על שיתוף הפעולה הכלכלי והצבאי של מוסקבה עם טהרן בשל תוקפנותה נגד אוקראינה.

מאוחר יותר הוא הצהיר כי מוסקבה קיבלה הבטחות מארצות הברית בעניין זה. בכירים אמריקאים גינו את מהלך החסימה של רוסיה.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית הודיעה לאחרונה כי סנקציות מערביות עשויות להפחית את ייצור הנפט והיצוא של רוסיה ב-30%. איראן וונצואלה עשויות להפיק יותר משני מיליון חביות ביום בחודשים הקרובים אם הסנקציות האמריקאיות יוסרו.

לאיראן יש גם 110 מיליון חביות של נפט המאוחסנות על מתקנים יבשתיים ומכליות העוגנות במפרץ הפרסי, מה שעלול להיכנס במהירות לשוק ולקזז חלק מהירידה בייצוא הנפט של רוסיה.

برد - برد ایران و روسیه در گرو تقویت دیپلماسی انرژی - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

קרדיט לתמונה: סוכנות מאהר

בורל: אין ערובה שההסכם יחתם

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי המשיך ואמר כי המשא ומתן בין איראן לבין הצדדים הנוכחים במועצת הביטחון של האו"ם נמצא כעת בסכנה.

"יש עכשיו נושאים אחרים שאין להם שום קשר להסכם כמו ערבויות לגבי משמרות המהפכה", הוסיף מר בורל.

הבכיר האירופי התייחס לבקשת הרפובליקה האסלאמית של איראן להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור בארצות הברית.

"זה יהיה חבל לא להגיע להסכם, במיוחד כשאנחנו כל כך קרובים", אמר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, שהיה סקפטי לגבי הגעה להסכם "ואני גם לא יכול להבטיח שנגיע בכלל להסכם".

על פי ההסכם משנת 2015 בין איראן לשש מעצמות העולם , עיקר הסנקציות נגד טהראן על פעילותה הגרעינית הוסרו בסופו של דבר, ואיראן נדרשה להגביל את היקף פעילותה הגרעינית, לרבות היקף וריכוז העשרת האורניום שברשותה .

جوزپ بورل: روسیه می‌خواست از لغو تحریم نفتی ایران جلوگیری کند

קרדיט: רדיו פארדה