השבוע שבין ה-17.3.22 ל- 25.3.22 אצל שכנינו הפלסטינים

פיגוע רצחני שכמותו לא ראינו מזה זמן, כאשר מחבל מתועב, בדואי- אזרח ישראל שנהנה מכל הטוב שמדינתנו יכולה להציע, כמו גם ממידת הרחמים המופרזת של שופטי ישראל, רצח בדריסה ובדקירות סכין ללא כל רחמים ואנושיות, 4 מתושבי באר שבע, טרם שחוסל בידי אזרחים. ארגוני הטרור בעזה ובאיו"ש הגיבו כהרגלם בצהלות שמחה, ובחלוקת סוכריות וקראו לאחרים ללכת בדרכו. הנה תמונות מאתר הפלסטיני המציגות את חיסול המחבל, תוך שהוא מוצג כ"שהיד" וגיבור. ונציין, כי לא רק הפלסטינים מכנים אותו כך, גם לא מעט אתרי תקשורת מצריים מכנים אותו ככזה, זמן קצר אחרי פגישת ראש ממשלת ישראל עם נשיא מצרים.

קדמו לאירוע זה שני פיגועי דקירה בירושלים שבהם נפצעו שוטרים ואזרחים ישראלים באורח קל. בראשון המפגע נורה ונפצע. בשני, נמלט ונלכד זמן קצר לאחר מכן בביתו. בנוסף, התפתחו הפרות סדר שגרתיות בכפרים ביתא, קדום ובית דג'ן ובעיר חברון כבכל ימי השישי האחרונים. זאת לצד מספר רב של עימותים בכניסת צה"ל לפעילות בערים וכפרים ברחבי איו"ש. כל אלו יוצרים כר פורה לאלימות שהכל מעריכים שתתעצם בחודש הרמדאן, שיחל בעוד מעט יותר משבוע.

הנה תמונות מחברון:

גם בעזה מבקשים להגביר את האלימות והמתח. במסגרת זו מתוכננת עצרת לכבוד יום האדמה סמוך לגדר, מזרחית לעיר עזה ביום שישי- 26 מרץ. עצרת נוספת תתקיים בנמל עזה ב- 30 מרץ.
במישור הפנימי, נמסר, כי פעיל ג'האד אסלאמי נהרג ושניים נוספים נפצעו בקרב חמולות בשכונת סג'עיה. ימים אחדים לאחר מכן מת גם אחד מהפצועים, אחיו של ההרוג. זהו, אירוע מביך לחמא"ס המתהדרת בהצלחתה לאכוף חוק וסדר ברצועה, בניגוד לרש"פ שאינה מצליחה לאכוף את שלטונה באיו"ש.

הנה תמונות ממקום האירוע ( זהירות, קשה לצפיה).

ואכן גם באיו"ש לא שקט. הרוג ושני פצועים נרשמו בקרב חמולות בכפר ראבא באזור ג'נין. בנוסף, פעיל מנגנונים איים בנשק על עובד חברת ביטוח בכפר חוארה בשכם. התאחדות חברות הביטוח פרסמה גינוי פומבי למעשה ודרשה מהרש"פ להתערב.
ועוד באיו"ש: נשלמות ההכנות לבחירות המוניציפליות סבב שני ב- 26 מרץ. ברשתות החברתיות ובאתרי החמא"ס והשמאל מופצות טענות על כוונת הפת"ח להטות את התוצאות, לצד פרסומים על מעורבות ישראלית, שבאה לכלל ביטוי במעצרו של אסלאם טויל, חבר הרשימה המשותפת של חמא"ס והחזית עממית באלבירה, בידי צה"ל, ובנו של ג'מאל טויל, מי שהיה בעבר ראש עיריית אלבירה מטעם החמא"ס.

הנה תמונות מעימות בין המתמודדים לראשות עיריית ראמאללה:

ברקע לדברים: בבחירות לועד הסטודנטים של אוניברסיטת בית לחם הובסו אנשי הפת"ח ע"י רשימת החזית העממית, שזכתה ל17 מושבים מתוך 31, לעומת 14 לפת"ח. כמובן שחלק גדול מנצחונם חייבים אנשי החז"ע לאנשי החמא"ס שלא התמודדו כלל. אוניברסיטת בית לחם היא מוסד שבו אוכלוסיה נוצרית גדולה, ובקרב הנוצרים יש שיעור גבוה של תומכי החזית העממית, אבל לא כל כך גבוה.

הנה תמונות מחגיגות הניצחון של אנשי החז"ע.

במישור הכלכלי: התחדשו ההפגנות נגד עליית מחיר מוצרי היסוד בעיקר בחברון. מנגד, דווח על הגעת משלוח גדול של חיטה מרוסיה לאיו"ש, ובעקבות זאת, השלטונות דורשים להחזיר את מחיר הלחם לקדמותו.

הנה תמונות משיירת משאיות למחאה על יוקר המחיה בעיר חברון.

בהקשר אחר נמסר, כי האיחוד האירופי מסרב לחדש את הסיוע כלכלי לרש"פ, טרם עריכת שינויים בספרי הלימוד. ברש"פ דוחים על הסף את הדרישה ורוצים להמשיך להפיץ שנאה כבעבר.
מנגד, הגיע שגריר קטר לרש"פ מחמד עמאדי לעזה, כדי לפקח על סבב נוסף של חלוקת מענקי מאה דולר, למאה אלף משפחות עזתיות, בברכת ממשלת ישראל שגם אישרה את הגדלת מספר העזתים המורשים לצאת לעבודה בישראל.

שבת שלום. הרבה שמחה וטהרה לכולם.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש