עקב תנועות חריגות:ישראל נערכת לתגובה איראנית קרובה להרג קציניה בסוריה

לאחר שמקורות מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם חשפו תנועות אינטנסיביות ויוצאות דופן של המיליציות המזוהות עם איראן באזורים שונים בשטח סוריה, תנועות המתבטאות בפעולות פריסה מחדש ומיקום מחדש שהן מבצעות במשך שעות, כתב רשת אל-ערביה הסביר היום, יום ראשון, כי ישראל נמצאת בכוננות גבוה בחזית הצפון.

הכתב הוסיף כי תל אביב נערכת לתגובה איראנית קרובה שתתבצע בשיגור טילים או בתקיפת כטב"מים חמושים כנקמה על הרג שני הקצינים בסוריה, כך לפי מקורות צבאיים ישראלים.

הוא גם הוסיף כי מידע זה גם הזכיר כי מה שקרה בנמל התעופה ארביל, גם הוא הגיע בתגובה להרג שני הקצינים.

הוא ציין כי מתקפת הטילים על מטרות בצפון עיראק בוצעה באמצעות טילי פתח-110, ששוגרו ממערב איראן, לעבר בסיס הצבא האמריקני בשדה התעופה של אירביל ופגעו בסביבת הקונסוליה.

ראוי לציין כי המצפה הסורי אישר את קיומןן של תנועות אינטנסיביות ויוצאות דופן של המיליציות המזוהות עם איראן באזורים שונים בשטח הסורי.

תנועות אלו ביטאו היערכות מחדש ומיצוב מחדש, כאשר המיליציה באזור הפרת המערבי, במיוחד בעיר המחוז אל-בוקמאל, בבדיה, באל-מיאדין ובאזוריה הכפריים, שינתה מיקומים ונקודות צבאיות השייכות לה והתמקמה בנקודות חדשות, בנוסף העבירה נשק ותחמושת למקומות נוספים באזור שיבלי ולחוות בפאתי מדבר אל-מיאדין.

תנועות איראניות לרוחב שטח סוריה

באשר לאזור א-רקה, המיליציות שפעלו תחת הזרוע האירנית פרסו מחדש את כוחותיהן ונשקיהן משני אזורים במדבר מעדאן והעבירו אותם לעומק המדבר.

המיליציות לא הסתפקו בכך, ואף ביצעו תנועות חריגות באזור תדמית ובדיה ובאזורים נוספים באזוריה הכפריים המזרחיים של מחוז חומס, שהתבטאו בהתמקמות מחדש במקומות חדשים ופינוי מחסנים והעמדות הצבאיות הסמוכות אליהם, וערכו פעולות דומות באזור פרברי הבירה דמשק וליד הגבול עם לבנון באזור הכפרי של דמשק.

ההתפתחויות הללו הגיעו לאחר מתקפת הטילים על נמל התעופה ארביל באזור כורדיסטן בעיראק, שכוונה לשגרירות ארה"ב שם.

כמו כן, ימים לאחר הריגתם של שני הקצינים האיראנים משורות כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים ושניים נוספים בעלי אזרחות סורי שעבדו בתוך המיליציות של איראן בתקיפה ישראלית ב-7 במרץ, שהפציצה אתרים צבאיים של אותן מיליציות ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

בשבועות האחרונים התרבו הדיווחים באמצעי תקשורת סורים על ניסויי ירי של טילים בליסטיים לטווח בינוני על ידי קצינים איראנים באזור המדבר הסורי. וכי האיראנים קידמו לאזור זה משלוחי טילים רבים המוסתרים כרגע מתחת לפני האדמה במחסנים שנחפרו בעומק ההרים שליד העיר תדמור.