שגריר רוסיה בטהרן: רוצים שהסכם הגרעין יצליח…אבל גם האינטרסים שלנו

שגריר רוסיה בטהרן, לואן ג'קאריאן, הכחיש את ההאשמות לפיהן מוסקבה ביקשה להכשיל את הסכם הגרעין, ואמר: "אנחנו רוצים שהשיחות המתמשכות על הסכם הגרעין יגיעו לתוצאות, אבל גם האינטרסים שלנו חשובים לנו".

שגריר רוסיה באיראן הדגיש, במהלך מסיבת עיתונאים עם מספר עיתונאים בבירה טהראן, היום, יום רביעי, 9 במרץ, כי רוסיה "שיחקה תפקיד חשוב" בגיבוש הסכם הגרעין, וכי "אנו מחפשים כעת גם להבטיח את האינטרסים שלנו עם איראן."
גורמים איראנים, כולל דובר משרד החוץ סעיד חטיבזאדה, אמרו שהם ממתינים להבהרות מרוסיה בהקשר זה.
ראש המשלחת האיראנית, עלי באגרי, חזר לפתע לטהראן לאחר התנאים הרוסיים האחרונים, אך הוא חזר היום, רביעי, לווינה.
ביום שבת, 5 במרץ, תיאר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, את הסנקציות המערביות על מוסקבה, בשל התקפתה על אוקראינה, כ"מכשול להסכם הגרעין עם איראן", וקרא לארצות הברית לספק ערבויות בכתב לכך שהסנקציות לא יפגעו בשיתוף הפעולה בין רוסיה ואיראן.
היום, רביעי, כתב מיכאיל אוליאנוב, השליח הרוסי לשיחות בווינה, בטוויטר כי מתנגדי הסכם הגרעין בארה"ב ובאיראן טוענים באופן מתואם כי רוסיה שולטת במשא ומתן ומפיצה מידע כוזב.
גורמים רשמיים וכלי התקשורת התייחסו בעבר למקרים של התערבות רוסית נרחבת בשיחות בווינה, כולל גבריאל נורוניה, היועץ הראשי של מחלקת המדינה האמריקאית לשעבר בנושא איראן, שתיאר את הסכם הגרעין הפוטנציאלי לפני שבוע כ"אסון", ואמרו כי את השיחות הוביל ,במקור, שליח רוסי.
בקטע קולי שדלף האשים שר החוץ האיראני לשעבר, מוחמד ג'וואד זריף, את רוסיה בניסיון למנוע את ההסכם.

בהתייחסו לסיסמה "מלחמה, וממלחמה לניצחון" באיראן במהלך המלחמה עם עיראק, אמר לואן ג'קריאן: זהו גם המוטו שלנו במבצע הצבאי המיוחד באוקראינה, ונמשיך במבצע זה עד שנשיג את מטרותינו במדינה זו.

שגריר רוסיה בטהרן אמר לפני יומיים כי "היתה אי הבנה", בתגובה לביקורת על התנאים החדשים של רוסיה בשיחות להחייאת הסכם הגרעין.

קרדיט ולתמונות: איראן אינטרנשיונל