המערב מוציא אוליגרך רוסי, בעל מכרות של מינרל קריטי, מרשימת הסנקציות

הסנקציות שהטיל המערב על כמה חברות רוסיות ועל העשירים, בתגובה לפלישת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאוקראינה, לא כללו את ענקית המתכת הרוסית "נורילסק ניקל", הספקית הגדולה בעולם של ניקל ופלדיום, שתי מתכות חיוניות לסוללות מכוניות חשמליות ומוליכים למחצה.

MMC Norilsk Nickel הרוסית מייצרת חלק ניכר ממתכות התחבורה הירוקות ושבבי המחשב שלה מבסיסה במחנה הארקטי הסובייטי לשעבר.

Norilsk Nickel Logo, HD Png Download - 1280x666(#1441302) - PngFind

עד כה, ארה"ב ובעלות בריתה לא הטילו סנקציות על החברה, או על המנכ"ל האוליגרכי שלה, והדגישו את הדילמה שכמה אנליסטים טוענים שממשלות מתמודדות איתה כשהן מבקשות להעניש את רוסיה מבלי לפגוע בגישה שלה לסחורות בסיסיות, אומר הוול סטריט ג'ורנל . .

החברה אחראית לכ-5 אחוזים מהייצור העולמי השנתי של ניקל, מרכיב עיקרי בסוללות לרכב חשמלי. החברה, המכונה גם נורניקל, מייצרת גם מינרלים למחלפי אנרגיה כמו קובלט ונחושת.

רוסיה היא היצרנית הגדולה ביותר של פלדיום, המשמש בממירים קטליטיים ובמוליכים למחצה. נורניקל, הממוקמת במוסקבה, ייצרה בשנה שעברה 40% מייצור המכרות העולמי של המתכת.

רויטרס טוענת כי נורניקל הרוסית היא הספקית הגדולה בעולם של פלדיום.

מחירי המינרלים זינקו מאז פלישת רוסיה לאוקראינה על רקע החשש שסנקציות מערביות או קשיים לוגיסטיים הנובעים מהסכסוך עלולים לצמצם את האספקה.

ביום שני, מחירי הזהב חצו את מגבלת אלפיים דולר לראשונה מזה שנה וחצי, כאשר משקיעים חיפשו את המקלט הבטוח לאחר המשבר הרוסי-אוקראיני המתגבר, בעוד החשש מעצירת אספקת הפלדיום דחף את המחיר לגבוה ביותר בכל הזמנים.

הפלדיום עלה ב-4.3% ל-3,130.16 דולר לאונקיה, לאחר שהגיע לשיא של כל הזמנים של 3,172.22 דולר מוקדם יותר במסחר.

ביום שישי האחרון נסחר הניקל ברמה הגבוהה ביותר מזה עשור, ועלה ב-37% עד כה השנה.

למרות העלייה במחירי המתכות, מניית נורניקל ירדה עד כה השנה ב-17%. כמו המחירים של חברות סחורות רוסיות אחרות.

הירידה צפויה להיות חמורה יותר, לאור הפסקת המסחר במניות הנסחרות במוסקבה לפני מספר ימים, בשל התרסקות שערי המניות.

מספר חברות מערביות, לפי הוול סטריט ג'ורנל, אומרות שהן מחפשות לגוון את ההיצע שלהן ולא להסתמך על נורניקל, לאור מגמה בסחורות רבות, כולל נפט ופלדה, כשקונים מערביים מתרחקים מספקים רוסים על רקע חשש מסנקציות או קושי להוציא מוצרים מהארץ.

PJSC MMC Norilsk Nickel - AnnualReports.com

קרדיט אלחורה וחברת נוריליסק