בנוכחות מפקדי חיזבאללה תרגילים צבאיים איראניים בחאלב שבצפון סוריה

במהלך השעות האחרונות החלו מיליציות איראניות לבצע תמרונים צבאיים אינטנסיביים ואימונים בנשק כבד באזורים הכפריים הדרומיים של חאלב, והשתתפו בהן מפקדים בכירים משורות חיזבאללה הלבנוני.

תרגילי צבא איראניים בחאלב

כתב סוכנות הידיעות "סטפ ניוז" שבצפון סוריה דיווח כי מיליציות משמרות המהפכה האיראניות ביצעו במהלך השעות האחרונות תמרונים צבאיים אינטנסיביים באזור ג'בל עזאן –  جبل عزان  באזור הכפרי הדרומי של חלב.

הכתב הוסיף כי בתמרונים  השתתפו למעלה מ-200 לוחמים ובפיקוח ישיר של מפקדים מאיראן ומחיזבאללה הלבנוני, וציין כי התמרונים עדיין נמשכים וימשכו עוד מספר ימים.

כתב הסוכנות ציין כי התרגילים הצבאיים כללו ירי טילים מתוצרת איראן שעברו הסבות במעבדות צבאיות הממוקמות במתחם מיוחד ליד העיירה א-ספירה, דרומית מזרחית לעיר חאלב. בין כלי הנשק ששימשו בתרגילים היו טילי קרקע- קרקע של טילי פג'ר איראנים  ו"טושקה" המיוצר באיראן.

(יש לציין כי המתחם הצבאי הסורי ליד העיירה א-ספירה, שהיה פעם המפעל הגדול ביותר בסוריה לייצור נשק כימי ועליו השתלטו האיראנים ,היווה מטרה, כבר מספר פעמים , כך על פי מקורות זרים , לתקיפות מצד כלי טייס ישראלים )

טק"ק מדגם טושקה:

توشكا مرّة ثانية باليمن: عن الضعيف حين ينتصر - قناة العالم الاخبارية

קרדיט לתמונה: אלעאלם

הכתב ציין כי קצינים ומפקדי צבא איראנים בכירים הגיעו לאזור מתחם המחקר המדעי ,ממערב לחאלב, מהבירה דמשק במהלך השעות האחרונות, במטרה לצפות בתמרונים הצבאיים.

טק"ק פג'ר איראני:

من الردع إلى الرعب.. لماذا يخشى العالم صواريخ إيران؟ | الجزيرة نت

קרדיט לתמונה: אלג'זירה

הוא הדגיש כי לתרגילים הצבאיים המתמשכים אין קשר לכוחות הצבא הרוסי הנמצאים בשדה התעופה חמיימים, ואין תיאום משותף בין רוסיה לאיראן בנושא.

קולות הפיצוצים הרעידו את האזור במהלך השעות האחרונות, והם נגרמו מירי שהתבצע במהלך תרגילי צבא איראניים באזור.

ראוי להזכיר כי מקורות מקומיים גילו לכתב כי מהלכים אלו התבצעו אחרי הגעת תגבורת צבאית של הצבא הסורי לאזור הכפרי הדרומי של חלב ושם תגברו את העמדות הצבאיות שלהם באזור.

בנוכחות מנהיגי חיזבאללה... תרגילים ואימונים צבאיים איראניים בחאלב, סוריה, ומקורות חושפים את הפרטים

קרדיט: סטפ ניוז