אל-מוניטור: מיליוני סורים שמחים לכישלון רוסיה באוקראינה ומחפשים נקמה

האתר האמריקאי "אל- מוניטור " שופך אור על שמחתם של מיליוני סורים , בצפון מערב המדינה, על אבדותיה של רוסיה במלחמת אוקראינה , בזמן שהם עצמם מצפים להיפטר מהכיבוש הרוסי.

האתר הוסיף כי מיליוני סורים ממתינים בקוצר רוח לתבוסה של רוסיה , ומשמיעים קולות הקוראים לתמיכה באוקראינים נגד הכובש הרוסי.

האתר האמריקני ציטט מפקד בצבא סוריה החופשי שמיליוני סורים באידליב ובצפון חלב עוקבים בעניין אחר אירועי המלחמה באוקראינה , בתקווה לתבוסת הצבא הרוסי שם.

הוא הסביר שהסורים מרגישים כעת שהקרב שם הוא הקרב שלהם, כי האויב שתוקף את אוקראינה הוא אותו האויב שנכנס לסוריה לפני שש שנים, גירש את אנשיה והרג את בניה.

המקור ציין כי הלוחמים בשורות הצבא החופשי קיוו להשיג נשק איכותי כדי להילחם ברוסיה , כמו אלה שהשיגה אוקראינה , אך הם לא קיבלו דבר בעשר השנים האחרונות.

האתר ציין כי יש נטיות בקרב חלק מהפעילים בצפון מערב סוריה לפתוח חזית מול המשטר, כאשר מוסקבה שוקעת בתוך הביצה האוקראינית, אך עדיין ישנם כמה מכשולים שמונעים זאת.

לתושבי צפון סוריה, הן העקורים והן התושבים, יש שנאה גדולה לרוסיה , שגרמה לעקירת מיליונים מהם, מאזורים שונים במדינה, במיוחד במהלך המבצעים הצבאיים שהתקיימו בשנים 2019 ו-2020 , שבמהלכו נעקרה אוכלוסיית אזורים שלמים, באזורים הכפריים אידליב, חלב וחמה.

קרדיט: אלמוניטור