נשיא איראן נפגש עם ראש המודיעין הסורי האלוף עלי ממלוק בטהרן

נשיא איראן איברהים ראיסי נפגש עם ראש "המשרד לביטחון לאומי" במשטר אסד, האלוף עלי ממלוכ, המבקר בטהרן, לאחר שהלה נפגש אתמול עם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן עלי שמחאני.

במהלך הפגישה עם ממלוכ הדגיש ראיסי את חשיבות שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, והסרת המכשולים לפיתוח היחסים ביניהן בכל התחומים, ואמר כי הברית הדו-צדדית בין העם האיראני והסורי אינה ניתנת להפרדה, כך דווח באתר הנשיאות האיראנית.

ראיסי תיאר את סוריה כ"מדינת עימות בהתמודדות עם הישות הציונית", והדגיש את "איתנותו של העם הסורי מול זרמי וקבוצות טרור", כלשונו. 

ראיסי הדגיש את הצורך לשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה, ואמר כי "ארצות הברית ממשיכה ליצור בעיות ביטחוניות וכלכליות" עבור סוריה.

ואתר הנשיאות האיראנית ציטט את ממלוק שאמר כי הוא "אמר את ברכותיו של הנשיא שלי בשאר אל-אסד", ואמר: "לעולם לא שוכחים את תמיכתה של איראן בסוריה במהלך התמודדות עם טרוריסטים".

איראן היא אחת המדינות הבולטות התומכות במשטר אסד בסוריה, שם המיליציות שלה פרושות על כל האדמות שבשליטת המשטר הסורי, וביצעו פשעים נגד סורים וכן ביצעו שינויים דמוגרפיים לאחר שעקרו את האוכלוסייה המקורית. 

טהראן הגבירה את ביקורי בכיריה בסוריה במהלך התקופה האחרונה, במטרה לבצע השקעות כלכליות חשובות בסוריה, כדי לגבות את החשבון עבור מלחמת אסד בסוריה, שבה תמכה איראן בכסף ובנשק במשך עשור.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות