המיליציה העיראקית "אסאיב אהל אל-חק" סולקה ממזרח סוריה

לרשת החדשות הסורית הפועלת במזרח המדינה – "נהר מדיה" נודע, ממקורות פרטיים, על יציאתה של מיליציית "אסאיב אהל אל-חק" המזוהה עם הגיוס העממי (אלחשד אלשעבי), מעיר המחוז אלבוכמאל, הנמצאת מזרחית לדיר א-זור, לעבר שטח עיראק.
המקורות דיווחו כי יציאת המיליציה משטח סוריה, ובמיוחד מאזור העיר אל-בוקמאל, התקבלה בהוראת פיקוד מיליציית "הגיוס העממי" בעיראק, בתגובה לבקשתו הישירה של מפקד  "משמרות המהפכה האיראניים" בעיראק ובאל-בוקמאל – אל-חאג' אסכר.
הרשת הוסיפה כי הסיבה לבקשת חאג' עסכר להרחיק את מיליציית "אסאיב אהל אל-חק" מאלבוכמאל היא הבעיות והעימותים הרבים שביצעה מיליציית "עסאיב" במהלך החודשים הקודמים, במיוחד עם מיליציית "חיזבאללה העיראקית" בגלל הרצון לשלוט במעברי ההברחות באזורי הגבול ליד אלבוכמאל ולהרוויח מסחורות היבוא החוצות את הגבול שם.
הרשת ציינה כי כל הגורמים והמפקדים הצבאיים של מיליציית "אסאיב אהל אל-חק" הוצאו מאזור אל-בוקמאל בהדרגה, בימים הקודמים, ומספר ממפקדיה אף הוחזקו במעבר הצבאי כדי לאלצם להשלים את מהלך הסילוק.
המקורות אישרו כי היום הגיעו לאל-בוקמאל חברי פלג חדש בשם "אנצאר אללה הנאמן" (“أنصار الله الأوفياء” – אנשי אללה הנאמנים) שמשימתם למלא את החלל שהותירה נסיגת מיליציית "אסאיב" מהאזור.
ראוי לציין כי שאר הגורמים האדמיניסטרטיביים של מיליציית "אסאיב" בשער  מעבר הגבול הצבאי אחראים להפעלת 8 משאיות יומיות עבור המיליציה מהשער, מבלי סמכות להתערב בענייני השער ,הן מקרוב והן מרחוק.
ראוי לציין כי בתקופה הקודמת התרחשו עימותים וסכסוכים חזיתיים בין מיליציית "אסאיב אהל אל-חק" למיליצית "חיזבאללה העיראקית" באלבו כמאל, עקב המחלוקת על ניהול שער הגבול הצבאי, שהובילה  לסגירת השער במספר הזדמנויות עקב עימותים אלו.