חברת הסלולר האיראנית – "ופאטל" מתקינה מגדלי תקשורת במזרח סוריה

במהלך השעות האחרונות החל המפעיל השלישי של רשת התקשורת האיראנית – "ופאטל" –وفا تيل בהתקנת מגדלי תקשורת ואנטנות בעיירה מעדאן – معدان ובשכנתה אל-סבחה – السبخة, הנמצאות באזור הכפרי המזרחי של מחוז  א-רקה, הנמצא בשליטת המשטר הסורי.

הכתב של "רשת עין אל-פורת" אמר כי המשטר הסורי הביא שלושה מגדלי תקשורת לדור 4G ומגדל תקשורת לדור 5G מהבירה דמשק, כדי להתחיל את תהליך ההתקנה ביום ראשון הבא בפיקוח מהנדסים ומנהלים מהחברה.

מגדל תקשורת:

מקור יודע דבר אישר לכתב במעדאן, מזרחית לרקה, כי לחברה החדשה יש מונופול על שירותי תקשורת סלולרית בדור 5G בפרט , מה שאומר דחיקה לשוליים של חברות סוריות אחרות, כמו סוריה-טל -MTN- Syriatel.

(יש לציין כי חברת MTN הינה בבעלות אסמה אסד, אשתו של הנשיא , ושותפיה)

המקור הוסיף לכתב כי צוות הנדסה סורי יגיע להתקנה מדמשק ולטקיה, בפיקוח צוות טכני איראני המלווה אותם במהלך תהליך ההתקנה באזור הכפרי של  מחוזות א-רקה ודיר א-זור.

הכתב ציין כי חברה זו הוקמה כדי לשרת את האיראנים בסוריה ולוודא שלא ירגלו אחריהם על ידי שאר החברות ויכניסו אותם לשירות מחד, וכדי להזין את הכלכלה והפיננסים האיראנים באמצעות החזקת מונופולים במספר ענפי שירותים, מה שהופך אותה ליעד לגורמים באזורים הנשלטים על ידי המשטר.

כמו כן יחל בקרוב משא ומתן עם המינהל האוטונומי הכורדי של SDF, במטרה להציב את המגדלים שלהם גם בערים מנבג', טבקה ורקה, באזורים מזרחית לפרת, ובעיר חסקה בה יוצבו מגדלי תקשורת בתוך המתחמים הצבאיים  במחוזות חסקה וקמישלי ובאזורים הכפריים שלהן.

סים של חברת הסלולר האיראנית "ופאטל" :

(وفا تيل) الإيـ.رانية ترفع أبراجها في معدان والسبخة