שני סוגי תה נפוצים גורמים לעלייה חדה בלחץ הדם תוך דקות

מחקר מדעי שנערך לאחרונה חשף כי ישנם שני סוגים נפוצים של תה שעלולים לגרום לעלייה חדה בלחץ הדם זמן קצר לאחר שתייתם, והזהיר מהם את הסובלים ממחלות לב וכלי דם.

שני סוגי תה גורמים ליתר לחץ דם

לפי כתב העת Hypertension, מדענים הזהירו ששני סוגי תה נפוצים יכולים לגרום לעלייה חדה בלחץ הדם תוך דקות מצריכת כל אחד מהם, ולכן יש לנקוט בצעדי זהירות.

"בעוד שהתה מוכר כמעודד בריאות, עדויות מצביעות על כך שחלק מסוגי התה עלול לגרום לעלייה זמנית בלחץ הדם, בעיקר בשל תכולת הקפאין שלהם", אמרו מחברי המחקר.

לפי כתב העת, מחברי המחקר ציינו "עלייה משמעותית בלחץ הדם" זמן קצר לאחר שתיית תה ירוק ושחור – במיוחד.

עלייה זו היא בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי 30 דקות לאחר השתייה, ובעניין זה, מדענים אומרים כי הקפיצה הפוטנציאלית בלחץ הדם לאחר שתיית תה עולה על העלייה בלחץ הדם שנצפתה אצל אנשים לאחר שתיית קפה.

הם אישרו כי במקביל, העלייה בלחץ הדם לאחר שתיית תה נפסקת במהירות, לאחר 60 דקות משתיית תה, קריאות לחץ הדם חוזרות לערכים שנצפו מוקדם יותר.

באתר "MedicForum" נכתב: "מדענים גם שמו לב שאצל אנשים ששותים תה באופן קבוע, הגוף אינו נוטה להגיב ללחץ מוגבר, והתגובות שלו לקפה פחותות".

באופן מוזר, חוקרים תיעדו את היכולת להעלות את לחץ הדם לא רק באמצעות תה שחור, אלא גם באמצעות תה ירוק – משקה הנחשב בדרך כלל כבעל השפעה של הורדת לחץ דם.

המדענים ציינו גם כי "קפאין בתה ירוק יכול להעלות את לחץ הדם אצל אנשים שהם כבר עם לחץ דם גבוה".

בהתבסס על האמור לעיל, מומחים ממליצים להיזהר בשתיית תה במיוחד אצל אותם אנשים ששותים אותו לעיתים רחוקות או סובלים ממחלות לב וכלי דם כרוניות.

הם אומרים: "קודם כל, אסור לשתות תה כבד (עשיר בקפאין), שתייתו יכולה להועיל רק בתנאים של לחץ נמוך, כאשר מצב הבריאות הולך ומתדרדר".

ראוי לציין כי לחץ דם גבוה הוא מצב מתיש, הקשור קשר הדוק לרגישות למחלות לב וכלי דם, כולל התקף לב ושבץ. למרבה הצער, אין סימני אזהרה ברורים ליתר לחץ דם, ולכן חשוב מאוד לבדוק לחץ הדם מדי פעם .

תוך דקות..שני סוגי תה נפוצים גורמים לעלייה חדה בלחץ הדם, הכירו אותם

קרדיט: סטפ ניוז