השחיתות בסוריה לא מפסיקה להפתיע: נחשף הונו של סגן נשיא סוריה לשעבר

אתר "Times Live" חשף פרטים חדשים על חשבונות הבנק השייכים לסגן נשיא סוריה לשעבר עבד אלחלים חדאם, אשתו וילדיו, בבנק השוויצרי "קרדיט סוויס".

לפי מה שהאתר הזכיר בדו"ח שלו, סגן נשיא סוריה לשעבר ,עבדול חלים חדאם, הצליח לאסוף עשרות מיליוני דולרים במזומן, מניות חברות וארמונות מפוארים, מה שנחשב הון מדהים לעובד ממשלה כל חייו.

המקור הוסיף כי חדאם "חי חיים אגדיים", ובכיר לשעבר צוטט כאומר שחאדאם היה מפורסם ברמת השחיתות, שהייתה כל כך ברורה שהוא "לא צריך מסמכים" כדי להוכיח זאת.

הוא הצביע על כך שחדאם לקח מרפיק חרירי כ-500 מיליון דולר במשך שני עשורים, חלקם בצורת בתים, יאכטות וכספים שנשמרו בחשבונות בנק צרפתיים, לבנוניים ושווייציים, שכן חדאם היה מעורב בניהול לבנון לאחר כניסת צבא סוריה והיה לו קשרים ענפים עם אנשי עסקים והעשירים הנמצאים שם.

האתר ציין כי כלי תקשורת בסוריה אמרו כי חדאם קיבל שוחד בשנות ה-80 כדי לאפשר לצרפת ולגרמניה לקבור פסולת רדיואקטיבית במדבר הסורי.

הוא הדגיש שפרטי חשבון "קרדיט סוויס" של חדאם, שהוא חולק עם אשתו ושלושת ילדיו, מגלים שהמשפחה כבר צברה הון רב במהלך כהונתו של חדאם  וכי חשבון הבנק שלו , אותו פתח בשנת 1994 הראה יתרה בחודש ספטמבר 2003 בסך של 90 מיליון פרנק שוויצרי.