קורבנות חדשים במדינת מפרץ לתוכנית הריגול הישראלית "פגסוס". פרטים

מעבדה קנדית המתמחה באבטחה אלקטרונית חשפה שלפחות ל-3 פעילים בבחריין פרצו לטלפונים שלהם באמצעות תוכנת הריגול הישראלית " פגסוס ".

על פי דו"ח שהוציאה Citizen Lab אתמול (שישי), והוכן בשיתוף עם קבוצת המפרץ לניטור חירויות וחופש העיתונות (הקו האדום), החקירות הגיעו למסקנה שהטלפונים של 3 אנשים בבחריין נפרצו בשנת 2021 על ידי " תוכנית פגסוס " של החברת NSO הישראלית .

הדו"ח קבע כי בין המטרות היה עורך דין בולט בבחריין , מוחמד אל-תג'ר, שהטלפון שלו נפרץ באמצעות תוכנת ריגול (FinFisher), והוא היה נתון למבצע סחיטה שקשור לממשלת בחריין ב-2011.

הטלפון השני שנפרץ דרך " פגסוס " היה שייך לרופאה מבחריין , שריפה סוואר, הנמצאת בגלות, שחבר במשפחת המלוכה הבחריינית  האשימה ב"מעורבות בתוכנית חלוקת תרופות אסורות לילדי בית ספר. ”

ואילו הטלפון של האדם השלישי, שאליו מתייחס האות "A", נראה כעיתונאי, הטלפון שלו נפרץ בספטמבר 2021, שכן "אפל" הודיעה לו, בהודעה בנובמבר 2021, שהטלפון שלו מותקף על ידי האקרים העוקבים אחריו מטעם ממשלת בחריין .

דו"ח קודם של קבוצת המפרץ למעקב אחר חופש העיתונות קבע כי הטלפונים של כמה פעילים פוליטיים נפרצו, לאחר בדיקה כללית של המכשירים שלהם בשנת 2021. הדו"ח אישר כי הופיעו מספר מקרים של פריצה שבוצעו על ידי ממשלת בחריין .

מספר שנים לפני הנורמליזציה של היחסים בין ישראל ובחריין ב-2020, הצליחה Citizen Lab לראשונה לגלות עקבות של " פגסוס " בבחריין ב-2017.

ما هو برنامج "بيغاسوس" الإسرائيلي للتجسس في 3 نقاط.. ولماذا يعد أقوى نظام  لاختراق الهواتف في العالم؟

קרדיט לתמונה: ערבי פוסט