ירדן: מבריחי סמים מסוריה משתמשים ברחפנים

צבא ירדן הודיע ​​היום, יום חמישי, כי ניסיונות הברחת סמים מעבר לגבול סוריה-ירדן, שרבים מהם סוכלו בחודשים האחרונים, בוצעו ע"י ארגונים המשתמשים ברחפנים ומאובטחים על ידי קבוצות חמושות.

שלטונות ירדן, מתחילת השנה הנוכחית, סיכלו את כניסתם של יותר מ-16 מיליון כדורי קפטגון, השווה לכמות שנתפסה במהלך כל שנת 2021.

קולונל זייד אל-דבאס מפיקוד הצבא אמר, "הדבר המסוכן ביותר ששמנו לב אליו לאחרונה הוא נוכחותן של קבוצות חמושות שמלוות את אירגוני מבריחים", והוסיף כי קבוצות אלו משתמשות ב"מכוניות מאובזרות" בעלות כספית גבוהה ומשלבים רחפנים בפעילותם.

הוא דיבר על "מבצעים מאורגנים", והביע את תקוותו ל"שיתוף פעולה ותיאום עם הצד הסורי כדי למנוע מהרשתות הללו להתרחב".

מלחמה לא מוכרזת

מנהל ההסברה הצבאי, קולונל מוסטפא אל-חיירי, הסביר במהלך סיור תקשורתי בגבול כי הצבא הרג "30 מבריחים וסיכל כניסת 17,348 סוליות חשיש, ויותר מ-16 מיליון כדורים נרקוטיים (קפטגון)" מתחילת שנה זו בלבד.

הוא הוסיף, "ירדן נלחמת מלחמה לא מוכרזת בגבול הסורי עם סוחרי סמים והעומדים מאחוריהם", והסביר שקבוצות המבריחים כללו בעבר 3 עד 6 אנשים, בעוד שכעת הם עשויים להגיע ל-200 אנשים הפועלים "באמצעות טקטיקות, הונאה והסוואה".

"מקרי שחיתות"

הוא התייחס גם לשיתוף הפעולה של חלק מיחידות משמר הגבול ,המזוהות עם כוחות המשטר הסורי, עם מבריחים ומספקים להם הגנה ומתקנים, וציין כי הוא לא בטוח אם כל זה נעשה על פי הנחיות של כוחות המשטר, והוסיף, "אולי יש מקרים של שחיתות בדרגים הללו".

ראוי לציין כי צבא ירדן איתר 160 רשתות הברחה שפעלו באזורי דרום סוריה, לפי אל-דבאס.

במהלך שנת 2021 סיכל הצבא הירדני 361 ניסיונות הברחה, ותפס 15.5 מיליון כדורי קפטגון במהלך השנה.

ב-27 בינואר הודיע ​​הצבא כי הרג 27 מבריחים כשניסו לחצות את הגבול מסוריה לממלכה הירדנית בתמיכת קבוצות חמושות, מניין ההרוגים הגדול ביותר בהקשר של סיכול הברחת סמים חוצה גבולות.

ב-17 בינואר פורסם כי קצין משמר גבול ירדני וחייל נהרגו בהתנגשות עם מבריחי סמים בגבול סוריה.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות