המשבר באוקראינה: הדרישות הרוסיות מארה"ב ונאט"ו

המכתב שהעבירה רוסיה בתגובה להצעות של ארה"ב ונאט"ו בסוגיית הערבויות הביטחוניות מצהיר כי "האמריקאים לא נתנו תשובה קונסטרוקטיבית למרכיבים הבסיסיים של טיוטת האמנה שהכנו לגבי ערבויות ביטחוניות".

עוד נמסר ממוסקבה:

"אנחנו מתעקשים שתהיה נסיגה של הכוחות האמריקאים ממזרח אירופה, ממרכזה ומהמדינות הבלטיות".

"אם אוקראינה תתקבל לנאט"ו, יש איום ממשי שהמשטר בקייב ינסה 'להשיב' את קרים בכוח, וימשוך את ארה"ב ובעלות בריתה לעימות צבאי מזוין עם רוסיה על כל ההשלכות שנובעות מכך".

"הייתה התעלמות מחבילת ההצעות הרוסית, כאשר נבחרו מתוכה בכוונה נושאים 'נוחים' והם 'עוותו' כדי ליצור יתרונות עבור ארה"ב ובעלות בריתה. הגישה הזו, כמו גם הרטוריקה המלווה מצד בכירים אמריקאים, מחזקת ספקות לגיטימיים אם וושינגטון מחויבת באמת לתקן את מצב הביטחון האירופי.

"הפעילות הצבאית הגוברת של ארה"ב ושל נאט"ו בקרבת הגבולות הרוסיים מדאיגה, בעוד נמשכת ההתעלמות מ'הקווים האדומים' שלנו והאינטרסים הביטחוניים הבסיסיים, כמו גם מהזכות הריבונית של רוסיה להגן עליהם. דרישות אולטימטיביות להסגת כוחות מאזורים מסוימים בשטח הרוסי, יחד עם איומים לסנקציות קשות, אינם מקובלים ומערערים את הסיכויים להשיג הסכמים אמיתיים.

"בהיעדר נכונות של הצד האמריקאי להסכים עם ערבויות מוצקות ומחייבות מבחינה משפטית לגבי הביטחון שלנו, רוסיה תיאלץ להגיב, כולל באמצעות יישום של צעדים צבאיים-טכניים".

NATO vs Russia — War vs Peace

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי           קרדיט לתמונה: warvspeace.org