תוניסיה: מקומיים מסייעים ליהודים בשמירת השבת

גורמי תיירות ערבים בתוניסיה הודיעו ליהודים, שלא ישלחו קבוצות תיירים בשבת לשכונות היהודיות ולבתי הכנסת העתיקים בתוניסיה, ולא יצלמו בשבת, כדי לא לפגוע ברגשות היהודים.

איחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת מברך על היוזמה .

הקהילה היהודית בתוניסיה, נחשבת מהקהילות היהודיות העתיקות בעולם, ובמרכזם בית הכנסת העתיק "א'לגריבה" בג'רבא, שמאז ומעולם היו שומרי תורה ומצוות כדת וכהלכה.

מזה כמה שנים , מגיעים כל מיני קבוצות תיירים מאירופה, לבקר בתוניסיה, ולחזות במו עיניהם בישוב היהודי העתיק בתוניסיה ובג'רבא, ולפעמים הם היו מגיעים לבקר בשבת, ומצטלמים במקום בשבת קודש, והרבה פעמים מארגני תיירות ערבים מקומיים היו מובילים את קבוצות התיירות.

למרות שמדובר בלא יהודים, עצם הדבר שיש חילול שבת המוני, הדבר גרם לא מעט עגמת נפש וחוסר נוחות לתושבים, ובעיקר כל הדבר הזה שתיירים מצלמים ומצטלמים בשבת, הפריע והישרה תחושה לא נעימה, שלא תאם את אווירת היהודים, שומרי השבת כהלכתה.

מעניין שלאחרונה, למרות כל מה שמתחולל בתוניסיה, יש אנשי ציבור ערבים בתוניסיה שהבינו את הבעייתיות של הנושא, והעבירו מסרים לקהילות שהם לא יקדמו תיירות בשבת באזור היהודים,

איחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת, מברך על היוזמה, ואומר, שזה מתאים למה שהיה כל ההיסטוריה בתוניסיה, בהם הקהילות היהודיות שמרו תורה ומצוות, וגם התושבים המקומיים כיבדו והעריכו אותם על זה.

למה מעוותים את ההיסטוריה של יהודי ארצות המזרח?

קרדיט: דובר הקהילה היהודית תוניסאית בצרפת  קרדיט לתמונה: סרוגים