צרות על המים: הפסקת חשמל קרקעה את הספינה הגדולה ביותר של הצי האוסטרלי

צרות על המים: הפסקת חשמל קרקעה את הספינה הגדולה ביותר של הצי האוסטרלי בעת שעמדה לסיים את משימת הסיוע בטונגה בעקבות אסון הצונאמי, וזאת אחרי שגם נרשמה התפרצות של נגיף הקורונה בקרב אנשי הצוות.

משרד ההגנה האוסטרלי אישר כי הספינה האמפיבית אדלייד סובלת מהפסקת חשמל ובשל כך היא תקועה בקרבת טונגה. עם זאת, בהודעה הרשמית נאמר כי מערכות הגיבוי הופעלו כדי לאפשר את פעילותן של "מערכות חיוניות".

חדשות אי-בי-סי פרסמו מייל של מפקד הספינה, קפטן סטיוארט ווטרס, שבו הוא ציין כי "אנחנו עדיין סובלים מבעיות תקשורת חיצוניות ורוצים לעדכן שכולם על הסיפון בסדר". הוא הודה לטכנאים "שעובדים קשה בתנאים חמים ומורכבים שאפשרו לנו להשלים את המשימה שלנו ולחדש את השירותים והתקשורת".

אנשי צוות סיפרו כי מרבית המלחים ישנים בימים האחרונים על הסיפון העליון של האונייה בשל בעיות החשמל וכתב הביטחון של אי-בי-סי, אנדרו גריין, דיווח כי התנאים באדלייד "אינם נוחים".

בשבוע שעבר נרשמה התפרצות קורונה על ספינת הצי ו-23 אנשי צוות אובחנו כחיוביים. בשל כך, התעכבה הגעתה של האדלייד לטונגה, שם המתינו לסיוע הדחוף אחרי התפרצות הר הגעש התת ימי והצונאמי האדיר שגרם נזקים אדירים ברחבי הארכיפלג. על מנת למנוע סיכון לתושבי טונגה, שם אין מקרי קורונה כלל, העברת הסיוע התבצעה ללא קשר ישיר בין הצדדים ונמסר כי המשימה הושלמה בהצלחה.

Royal Australian Air Force (RAAF) | RAF Heraldry Trust

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי        קרדיט לתמונה: צבא אוסטרליה