נאום האחים המוסלמים של מי שהיה מנהיג העולם הערבי

שוב העליתי בחיפושי ברשת קפסולת זמן קטנה, כאשר חיפשתי דבר מה הקבור בינות המדפים המאובקים של הרשת שאינה שוכחת דבר.

הפעם מדובר בסרטון ישן משנת 1965, שבו מדבר מי שהיה נשיא מצרים השני, ממובילי הפאן-ערביות, מהמנהיגים הבולטים של העולם הערבי, ומוביל המאבק הערבי במדינת ישראל, גמאל עבד אל נאצר.

בנוסף להיותו שונא ישראל מובהק, והדוחף המשמעותי להקמת אש"פ, נאצר גם לא היה מתומכי האחים המוסלמים, במיוחד לאחר הפגנות פברואר 1954, בהם דרשו האחים המוסלמים את מעצרו של נאצר, ועוד פחות חש חיבה כלפיהם לאחר אוקטובר 1954, שאז ניסה איש האחים המוסלמים להתנקש בחייו.

נאצר היה ידוע כנואם מהמעלה הראשונה, וכישוריו הרטוריים, קנו לו קהל תומכים גדול במצרים ובכל מדינות ערב, בזכות נאומי הרדיו, אותם נשא אל כלל העולם הערבי.

בסרטון משנת 1965, רואים את "נאום האחים המוסלמים" המפורסם של נאצר:

יש ברשת לא מעט מקומות עם קטעים קצרים של הנאום (במיוחד אחד הקטעים בו הוא מלגלג על אנשי האחים המוסלמים), אבל אני מציע לכם לצפות בנאום המלא (כמעט 15 דקות), הצלחתי למצוא לכם סרטון עם תרגום לאנגלית.

זה לא הנאום היחיד בו דיבר נאצר על האחים המוסלמים, ואם תרצו, תוכלו לשמוע עוד, בסרטון הזה , נאום “קצר” של שעה ו 37 דקות, שבו מהדקה ה 35 נאצר מדבר במשך 25 דקות על התנועה במצרים.

זה המקום להזכיר כי בישראל תנועת האחים המוסלמים, המיוצגת ע"י מפלגת רע"מ (הרשימה הערבית המאוחדת) נמצאת בקואליציה, ויו"ר המפלגה – מַנְסוּר עַבַּאס, משמש בין היתר כסגן יו"ר הכנסת.

בעולם המוסלמי, קטר וטורקיה הן המדינות היחידות בהן שולטים האחים המוסלמים (בתוניסיה לאחרונה הם הפסידו את השלטון) ובמדינות לא מעטות בשכונה, תנועת האחים המוסלמים מוגדרת כארגון טרור והוצאה מחוץ לחוק, ולמרבה האבסורד, המקומות בהן התנועה צוברת כוח, כולל פוליטי, זה לא בעולם הערבי או העולם המוסלמי, אלא בישראל, ארה"ב, קנדה, ומדינות אירופה.

קרדיט: אביעד – ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונה: אלגזירה