WSJ: ישראל עשויה למכור לאמירויות מערכות הגנ"א להדוף התקפות החות'ים

ה"וול סטריט ג'ורנל " האמריקני חשף , ביום שבת, כי איחוד האמירויות וישראל פועלות להאצת מאמצי שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני ביניהן, לאחר סדרה של התקפות שכוונו לעבר מדינת המפרץ על ידי המורדים החות'ים הפועלים בגיבוי טהראן.

העיתון ציטט אנשים שמכירים את המקרה שאמרו כי שתי המדינות דנו בדרכים חדשות להגן על איחוד האמירויות מפני התקפות אלו, "כולל מכירת מערכות הגנה אוויריות ישראליות מתקדמות".

העיתון ציין כי איחוד האמירויות "בירכה בסתר על הצעות ישראל לסיוע צבאי בתקופה שבה היא מנסה להתמודד עם שורה של התקפות טילים ומל"טים, שגבו את חייהם של שלושה בני אדם בשבועות האחרונים".

עדיין לא ברור אם יהיה הסכם בקרוב לגבי התקנת מערכות הגנה אוויריות ישראליות באיחוד האמירויות, לפי העיתון.

העיתון הדגיש כי "לא צפוי שישראל תציע לאיחוד האמירויות למכור את היהלום שבכתר ההגנה האווירית שלה, שהיא מערכת כיפת ברזל".

העיתון ציטט את יואל גוזנסקי, לשעבר חבר המועצה לביטחון לאומי ועמית מחקר בהווה במכון למחקרי ביטחון לאומי, שאמר כי "איחוד האמירויות ביקשה בעבר לרכוש את מערכת ההגנה האווירית הישראלית, אך בקשתה נדחתה. "

העיתון ציין כי גורמים רשמיים ואנליסטים אישרו כי התקפת החות'ים על אבו דאבי ב-17 בינואר עוררה שיתוף פעולה ביטחוני בין איחוד האמירויות וישראל.

לאחר מתקפה זו, ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט שלח הודעה ליורש העצר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זאיד אל-נהיאן, ואישר כי ארצו מחויבת לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מדינת המפרץ נגד איומים אזוריים משותפים.

מוקדם יותר השבוע פתחו החות'ים במתקפה נוספת על איחוד האמירויות, במקביל לביקורו של נשיא ישראל יצחק הרצוג באבו דאבי.

העיתון ציטט את חבר הפרלמנט הישראלי אלי כהן, שליווה את הרצוג לאמירויות, כי המתקפה החות'ית לא תשפיע על השיחות בין ישראל לאמירויות.

יואל גוזנסקי מאשר כי "יש אינדיקציות לכך שהצהרותיו של בנט וביקורו של הרצוג באיחוד האמירויות עשויות להיות תחילתו של שינוי במצב" בנוגע למכירת מערכות הגנה אווירית.

גוזנסקי מציין כי לא סביר שישראל תספק לאמירות את מערכת כיפת ברזל, אך היא יכולה להציע להם חלקים אחרים, כמו מכ"מים.

הוול סטריט ג'ורנל ציין כי הן ישראל והן האמירויות סירבו להגיב.

كل ما يجب معرفته عن منظومة القبة الحديدية الإسرائيلية | شركة رافائيل

קרדיט לתמונה: sdarabia.com