מפציצים רוסים בעלי יכולות גרעיניות שולחים מסר חד למערב בנושא אוקראינה

רוסיה מפגינה נחישות והיא רוצה שכל העולם לא יטעה בהבנת המסר .

כשהמתחים מתגברים מהמשבר בין רוסיה לאוקראינה, מפציצים רוסים בעלי יכולת גרעינית סיירו בשמי בת בריתה, בלארוס.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי שני מפציצי Tu-22M3 ערכו טיסות אימון עם חיל האוויר הבלארוסי, במשימה של 4 שעות, ולאחר מכן סיורים אוויריים מעל בלארוס, הגובלת באוקראינה.

התרגילים הגיעו בזמן שהקרמלין העביר כוחות מסיביר לבלארוס, שם הוא יבצע תרגילים מקיפים, שלא לדבר על הפריסה המוגברת של כוחות רוסים ליד אוקראינה, מה שהגביר את החששות המערביים מפני פלישה אפשרית.

רוסיה מכחישה כל תכנית לפלוש לאוקראינה, אך דוחקת בארה"ב ובעלות בריתה להתחייב כי לא יקבלו את הצטרפותה של אוקראינה לנאט"ו, ויפסיקו פריסת נשק התקפי במדינות מזרח אירופה, דרישה שוושינגטון ונאט"ו דחו על הסף.

מדינות המערב קראו לרוסיה להסיג כ-100,000 חיילים מאזורים ליד אוקראינה, דבר שנדחה על ידי הקרמלין, שאישר כי יפרוס את כוחותיו בכל מקום שירצה על אדמת רוסיה.

היערכות הכוחות הרוסיים בבלארוס מעלה חשש במערב שמוסקבה עלולה לפתוח במתקפה על אוקראינה מצפון, שכן הבירה קייב ממוקמת רק 75 ק"מ מגבול בלארוס.

במהלך החודשים האחרונים ערכה רוסיה שורה של תרגילים משותפים עם בלארוס, ושלחה את המפציצים ארוכי הטווח שלה בעלי יכולת גרעינית לפטרל מעל בלארוס, הגובלת עם חברות נאט"ו פולין, ליטא ולטביה.

אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלארוס המסתמך על תמיכתה הפוליטית והפיננסית של מוסקבה, קרא להדק את קשרי ההגנה עם מוסקבה והציע לה לארח נשק גרעיני רוסי על אדמתו.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מצדו שלח 2,000 חיילים אמריקאים לפולין ולגרמניה והעביר 1,000 חיילים נוספים מגרמניה לרומניה, בהפגנה של מחויבות ארה"ב לאגף המזרחי של נאט"ו.

מוקדם יותר, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצביע על נכונותה של מוסקבה להמשיך בשיחות עם וושינגטון ובעלות בריתה בנאט"ו. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמור לנסוע למוסקבה ולקייב בימים שני ושלישי, בעוד קנצלר גרמניה אולף שולץ ייסע לקייב ולמוסקווה ב-14 וב-15 בפברואר .

Tupolev Tu-22M3 BackFire In Action - YouTube

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

במקביל רוסיה מתגברת מאוד את כוחותיה במזרח הים התיכון.