אלאח'באר הלבנוני: הביטחון הלבנוני חשף רשתות ריגול של המוסד הישראלי

עיתון אלאח'באר הלבנוני מפרסם כי מנגנוני הביטחון הלבנונים חשפו חמש עשרה רשתות ריגול של המוסד הישראלי במדינה.

לאורך חמישה השבועות האחרונים נחקרו שלושים וחמישה לבנונים ואזרח סורי אחד, בחשד שביצעו פעולות ריגול ביודעין ובלא יודעין עבור המוסד הישראלי. עשרים מתוכם נעצרו. בדיווח שפורסם הבוקר בעיתון התגלו חלק מממצאי החקירה, הנה הם לפניכם לפי סדר החשודים ומעשיהם:

1. קצין בכיר במנגנוני הביטחון הלבנונים (!) – במסגרת תפקידו התבקש הקצין לספק מידע על קצינים אחרים במנגנון והתפקידים שהם ממלאים.

2. פעיל בחיזבאללה הלבנוני שעבד בעבר בסוריה – מחקירתו התגלה כי הוא גוייס ע"י ארגון זר שיעודו לכאורה הוא ביצוע סטטיסטיקות עבור האו"ם. הפעיל נעצר ע"י ארגון החיזבאללה בעצמו.

3. אזרח סורי המתגורר בדמשק – בחקירתו הודה כי הוא התבקש לעקוב אחר מפקדות צבאיות ואזרחיות ולספק מפות מעודכנות של הבירה, מבלי לדעת את מטרת הפעילות. כמו קודמו, גם הוא נעצר ע"י החיזבאללה תוך תיאום עם הצבא הסורי.

4. מספר עובדים בעמותות וארגונים לבנונים – העובדים התבקשו לאסוף נתונים על המצב הפוליטי, הכלכלי והחברתי במדינה, תוך התמקדות בדרום לבנון. זאת בנוסף למידע על יעדים וחיילים של ארגון החיזבאללה.

5. מספר אזרחים שהתבקשו לבצע מעקב אחר מחנות חמאס בלבנון, במסגרתו סיפקו מידע על אנשים מבחוץ ועל אזורים שמועדים לפעילות צבאית. – אותם אזרחים חשודים בפיצוץ מחסן הנשק של חמאס במדינה, והחקירה בעניינים עודנה נמשכת.

6. מהנדס תקשורת ומספר עובדים ללא ידע מקדים בתחום – מחקירתם התגלה כי המהנדס התבקש לתכנן מרכזי תקשורת בלבנון בעזרתם.

* אחד מן העצורים, תושב טריפולי, הודה כי הוא יצר בעצמו קשר עם המוסד הישראלי בטענה כי הוא שונא את ארגון החיזבאללה ורוצה ברעתו. אותו עצור סיפר כי בשלב מסויים הוא נלקח לירדן ולאחר שעבר בדיקת פוליגרף ובדיקות נוספות, הוכשר בהטסת רחפנים צבאיים, והשתמש באחד מהם לצורך משימותיו.

* עצור נוסף הודה בחקירתו כי בעיצומה של המחאה בלבנון, הוא קיבל מימון לרכישת אלפי מסכות תחת הכיתוב "כולם זה כולם, ונסראללה הוא אחד מכולם" (משמעות המשפט היא שצריך להעיף את כל הפוליטיקאים ונסראללה איתם)

* עצור אחר הודה כי הוא החביא כרטיס סים בתוך חור שיצר בספר והעביר אותו לכתובת מחוץ ללבנון.

* שלושה מהעצורים הודו כי קיבלו פקודות ממפעיליהם לעקוב אחר קבלני בניין באזורים שונים. עוד עלה מחקירתם כי אותם חשודים התבקשו לשכור דירות ולהשאיר את המפתחות באזורים שסוכמו מראש.

במנגנוני הביטחון הלבנונים מספקים פרטים גם על שיטות הגיוס (לכאורה) של אותם חשודים:

לפי הדיווח בעיתון, ההתקשרות עם אותם חשודים נעשתה דרך הרשתות החברתיות ופורומים סגורים או דרך שיחות טלפון ממספרים לבנונים. בשיחות עצמם ניתן לחשודים מספר נוסף שישמש אותם להתקשרות חוזרת.

עוד דווח בעיתון, כי בשונה מהעבר רוב הגיוס נעשה דרך הרשתות החברתיות והופנה לכאלו שמצבם הכלכלי רעוע, זאת בשל מצבה הקשה של לבנון בשנתיים האחרונות. לפי הדיווח, התשלום (שנע בין 100$-200$) עבור אותם משימות עבר משלל יבשות שונות ובסכומים נמוכים על מנת שלא לעורר תשומת לב, תוך שהוא מוגדר ככספי סיוע ממשפחות החשודים.

בלבנון מספרים כי רשתות הריגול התפרסו לאורך כל המדינה וכללו אזרחים ממוצאות שונים (סונים, שיעים, דרוזים, ונוצרים), אשר לכולם קשר הדוק עם חיזבאללה, דבר שאפשר להם תנועה חופשית ברובע הדחייה ובבקאע. אחד מהם אף עבד בסמוך לדמות לבנונית רמת דרג עד למעצרו. עוד צויין כי מבין העצורים ישנם לפחות 12 חשודים שידעו כי הם עובדים למעשה עבור המוסד הישראלי.

Lebanese Army Uncovers Israeli Spy Device in Amiq

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת