חיזבאללה פרס רקטות וארטילריה מול כוחות ארה"ב והכורדים במזרח סוריה

במהלך הימים האחרונים פרסה מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית כמה כלי נשק, כולל משגרי רקטות איראניים, באזור הכפרי של מחוז א-רקה.

מאתר החדשות  "עין אל-פרת" נמסר כי מיליציית "חיזבאללה" פרסה חמישה משגרי רקטות לטווח בינוני וקצר ליד גדות נהר הפרת, בנוסף לפריסת קני ארטילריה בקוטר של 120 מ"מ.

האתר הוסיף כי המשגרים הובאו ממחסני רכס הרי תדמור (سلسلة جبال تدمر) לפני ארבעה ימים ונפרסו במהלך 24 השעות האחרונות, לאחר שמיקומם נבחרו על ידי מפקדי השטח.

על פי האתר, המשגרים החדשים הוצבו בסמוך לעיירה מעדאן אתיק, ולעיירה אל-סבחה ולעיירה גאנם אל-עלי (معدان عتيق وبلدة السبخة وقرية غانم العلي) , בצמוד לאזורים שבשליטת SDF. קני הארטילריה שהואו למקום נפרסו בקרבת כוחות ה-SDF ליד העיירה  אל-חמיסיה ( الخميسية).

לפי האתר, "חיזבאללה", לפני 3 ימים, ניסו משגרי רקטות בעומק האזור המדברי של העיירה מעדאן, הנמצא בשליטת כוחות המשטר, בגבולות המנהליים בין דיר א-זור לא-רקה, בעת תקיפת עמדות דאעש .

האתר ציין כי המיליציה השתמשה בדגלי כוחות המשטר במקום בדגלה הצהוב, כדי למנוע פגיעה מירי הארטילריה  וממשגרי הרקטות של האוייב (כוחות הקואליציה והכורדים) בזמן שמיקמה את כוחותיה ממערב לנהר הפרת וכן מחשש שיותקפו על ידי מטוסי הקואליציה הבינלאומית מחד ומטוסים ישראלים מאידך..

הערה ברקע הידיעה: כוחות החיזבאללה נוקטים בטקטיקת הסתרה והתחזות דומים לא רק במזרח ובצפון סוריה אלא נוהגת בדרך דומה גם בדרום סוריה ובסמוך לגבול ישראל . רוב העמדות שהם מאיישים מול גבול ישראל הם בעלי סממנים מובהקים של צבא סוריה אך למעשה מופעלים ונמצאים בשליטה מלאה של חיזבאללה . הדבר ידוע לישראל ולכוחות הקואליציה וזה שהם מניפים את דגלי צבא סוריה לא מעניק להם כל חסינות . בבא העת הם יושמדו כשיחצו את הקווים האדומים שהן ישראל והן ארה"ב קבעו והחיזבאללה יודע אותם היטב.

حزب الله ينشر راجمات صواريخ للمرة الأولى على ضفاف الفرات شرقي الرقة - اخبار سورية

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות